استاندار مازندران در مراسم روز کارشناس:

کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضایی و اجرای عدالت هستند

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۰:۳۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۲۰۵
کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضایی و اجرای عدالت هستند
ربیع فلاح جلودار در همایش بزرگداشت روز کارشناس در جمع کارشناسان رسمی دادگستری مازندران اظهار داشت: کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضایی و اجرای عدالت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بابلسر؛ ربیع فلاح جلودار در همایش بزرگداشت روز کارشناس در جمع کارشناسان رسمی دادگستری مازندران در مجتمع میزبان بابلسر اظهار داشت: کارشناسان رسمی دادگستری، بازوی توانمند دستگاه قضایی و اجرای عدالت هستند و کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند با نظریه‌های کارشناسی در جهت تحقق عدالت گام بردارند.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: اگر کارشناس دادگستری با علم، مهارت و تخصص خود مسائل و مشکلات را به درستی تبیین کند در اجرای عدالت و ثواب آن سهیم و شریک خواهد بود.

فلاح تاکید کرد: قضات دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌ها و ابعاد پرونده ها نیاز به استفاده از نظرات کارشناسان دارند و قضات بر اساس نظر کارشناسان نسبت به صدور حکم قضایی اقدام می کنند در نتیجه هر چه اطلاعات کارشناسان دقیق تر و علمی تر باشد به عدالت نزدیک تر است.

استاندار مازندران بر تجهیز کارشناسان رسمی دادگستری به علوم و تجربیات روز و آشنایی با قوانین قضایی کشور تاکید و گفت: رعایت اخلاق حرفه‌ای، عمل به قانون و پرهیز از سلایق شخصی، حرکت در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت،  ارتقاء آگاهی های  علمی و تخصصی و آراسته شدن به زینت تقوی و ایمان و امانت داری و رازداری از مهمترین انتظارات ما از کارشناسان عزیزی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

وی تقوا و تخصص در کنار هم را لازمه کار کارشناسی دادگستری دانست و گفت: اگر اینگونه عمل شود نظریات کارشناسی‌ می‌تواند اعتماد عمومی و قضات را جلب کند و کارشناسان دادگستری به نقش خود به عنوان بازوی کارشناسی دادسراها، سازمان ها و نهادها عمل کرده و عملا  نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی ها و تحقق عدالت ایفاء نمایند.

استاندار مازندران در ادامه به ارائه بسته رونق اقتصادی و مولفه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: الحمدالله در سایه تدبیر دولت تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد رسیده ولی ما در حوزه اشتغال همچنان مشکل داریم.

ربیع فلاح تصریح کرد: در حوزه اقتصادی حرکت های رو به جلو صورت گرفته و شاهد کاهش بیکاری بوده ایم ولی این مقدار کافی نیست.

وی در پایان از تعامل بسیار خوب دادگستری استان با قوه مجریه در استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: با همدلی و تعامل خوب، مازندران در زمینه شاخص های ضریب امنیتی در رتبه های برتر کشور قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز