استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد تومانی برای برندسازی زعفران خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۸:۲۹:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۶۳۶
سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد تومانی برای برندسازی زعفران خراسان‌جنوبی
استاندار خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳۰۰میلیارد تومانی برای برندسازی زعفران خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید علی اکبر پرویزی عصر گذشته (دوم آبان ماه) در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان انرژی اتمی ایران، اظهارکرد: هم اکنون به دلیل نبود برند مناسب محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک و زعفران و عناب به صورت فله‌ای از استان خارج می‌شود.

 وی با بیان اینکه با توجه به کیفیت زعفران خراسان‌جنوبی، محصول سایر استان‌ها نیز به دلیل نبود برند به نام این استان در بازار به فروش می‌رسد، بیان کرد: باید حمایت از بهره‌بردار و سرمایه‌گذاران در راستای ایجاد صنایع بسته‌بندی و فراوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه هم اکنون سود واقعی محصولات کشاورزی از جمله زرشک و زعفران به جیب دلالان می‌رود، عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی استان کوتاه شود.

پرویزی گفت: در راستای حمایت از محصول زعفران استان بنیاد برکت‌سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی برای برندسازی این محصول در استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توافقاتی که با مسئولان بنیاد برکت انجام شده به زودی زمینه صادرات محصولات استراتژیک استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

 استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام آمادگی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استان نیز گفت: آمادگی داریم تا تسهیلات ارزان قیمت و زمین را برای راه‌اندازی این شرکت‌ها در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهیم.

وی از احداث سامانه پرتودهی در بیرجند خبر داد و بیان کرد: این سامانه به عنوان چهارمین سامانه پرتودهی کشور فعالیت خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی از مدیران ذی ربط خواست تا حصول نتیجه نهایی و بطور جد احداث سامانه پرتودهی را پیگیری کنند.

پرویزی با تاکید بر اینکه در احصاء مشکلات استان باید مسئولان استانی آینده‌نگری داشته باشند، یادآورشد: در پایانه مرزی ماهیرود نیاز به تامین برق وجود دارد که آماده مشارکت با وزارت نیرو برای احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت در این منطقه هستیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز