پایانه صادراتی سنگ خراسان‌جنوبی، مشکل‌گشای چالش‌های معدن‌کاران

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۸:۳۴:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۶۴۱
پایانه صادراتی سنگ خراسان‌جنوبی، مشکل‌گشای چالش‌های معدن‌کاران
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: پایانه صادراتی با متمرکز کردن محصولات معدنی استان برای بسیاری از چالش‌های موجود معدن‌داران و صادرکنندگان راه حل ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا،غلامحسین زارعی اظهارکرد: خراسان‌جنوبی دارای پتانسیل‌های بالایی در بخش معدن بوده و شرایط خاص زمین‌شناسی این استان منجر به پیدایش 54 ماده معدنی شده است.

وی افزود: این امر ضرورت توجه به جایگاه معدن و تقویت جایگاه بهره‌برداری و فرآوری موادمعدنی و ایجاد ثروت و ارزش افزوده با تکیه بر پتانسیل‌های معدنی استان را نشان می‌دهد، لذا توسعه معادن و تجارت آنها نقش محوری را در توسعه اقتصادی استان داراست.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی تصریح‌کرد: پایانه صادراتی و نمایشگاه سنگ‌های تزئینی برای اولین بار در ایران و در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی در حال احداث است.

زارعی تاکیدکرد: پایانه صادراتی با متمرکز کردن محصولات معدنی استان برای بسیاری از چالش‌های موجود معدن‌داران و صادرکنندگان راه حل ارائه خواهد داد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی در خصوص اهداف و برنامه‌های تأسیس پایانه صادراتی سنگ و مواد معدنیتصریح کرد: حذف واسطه‌ها از حوزه صادرات سنگ استان در چرخه تأمین ابزار و لوازم معدنی، مدیریت بهای فروش محصولات، تشویق به پرهیز از رقابت مخرب، بازاریابی تمام محصولات سنگ و موادمعدنی، ایجاد امکان تأمین سرمایه‌گذاری درگردش واحدهای معدنی با تضمین محصولات موجود در انبار پایانه از دیگر اهداف است.

وی عنوان کرد: تمرکز واحدهای خدماتی و نمایندگان فروش ماشین‌آلات و ابزارهای معدنی در پایانه، کاهش هزینه حمل زمینی تا بنادر و استفاده از ظرفیت کامل ناوگان حمل و نقل، ایجاد ارتباط با دست‌اندرکاران سنگ افغانستان و توسعه همکاری‌های دوجانبه، کنترل کیفی محصولات پیش از ورود به بنادر و پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه در بندر به دلیل نقایص کیفی، اعزام تیم‌های تجاری به نمایشگاه‌های مرتبط در خارج از کشور، برگزاری همایشها و نمایشگاه تخصصی از برنامه‌های این پایانه است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: این پایانه توسعه صنعت بیمه در معادن، تجمع محصولات معدنی، امکان فروش محصولات معدنی فصلی در بازدیدهای تجاری بازرگانان خارجی بدون نیاز به حضور در معادن را فراهم می‌سازد.

زراعی ادامه داد: شرکت در مناقصات و مزایده‌های داخلی و خارجی مرتبط با سنگ‌ها و مواد معدنی، مطالعه و اجرای پروژه‌های معدنی و مطالعاتی مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی کشور، انجام مشاروه‌های معدنی و تمام فعالیتهای اکتشاف و استخراج معدنی در معادن از دیگر اهداف و برنامه‌های این پایانه سنگ در خراسان‌جنوبی است.

وی یادآورشد: پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی خراسان‌جنوبی در دو فاز راه‌اندازی می‌شود که فاز یک آن با غرفه‌های متعدد اختصاصی تجاری و با تمام امکانات رفاهی از جمله رستوران، مینی مارکت، کافی نت، آژانس و دفتر باربری و غیره قابل واگذاری است.

مدیر پایانه صادراتی سنگ و مواد معدنی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از تمام فعالان معدنی کشور دعوت می‌شود تا به منظور رسیدن به یک هدف منسجم و برنامه‌ریزی شده با حضور خود ما را در تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد تحولی در صنعت سنگ کشور در چارچوب تشکیلات منسجم و مدرن، کارا و توانمند، یاری رسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز