مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت:

انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت های اجتماعی دانش آموزان است

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۳:۵۸:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۹۷۹
انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت های اجتماعی دانش آموزان است
نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، مراسم نمادین نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور باحضور نصیری مدیر، اعضای شورای معاونین و رضایی رئیس شورای اسلامی شهرک نظامی در دبیرستان ابراهیم برگزار شد.

نصیری با اشاره به برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 3 آبان ماه در سراسر کشور اظهار کرد: مدارس امروز تنها محلی برای یادگیری درس و علوم مختلف نمی باشد و نقش مدارس به محلی برای زندگی و یادگیری مهارتهای لازم در طول زندگی هر دانش آموز تغییر یافته است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری تاکید کرد:  شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مدرسه بوده و اگر توسط مدیران و معلمان صحیح اجرا شود تمرینی از هم‌ پوششی، کاستن نقص‌ها و افزایش قوت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها است

وی گفت : تکریم دانش آموزان، تقویت خود باوری، تمرین مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و توسعه فعالیتهای گروهی از اهداف این انتخابات است و شورای دانش آموزی فرصت سهیم شدن در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و آمادگی برای حضور در این عرصه ها را ایجاد می کند.

نصیری حداقل کارکرد شوراهای دانش آموزی در مدارس را تاثیر گذاری در روند تصمیمات مدارس دانست و افزود: دانش آموزانی که برای عضویت در شورا کاندید می شوند باید بتوانند در اداره مدارس به مسئولین کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با اشاره به اهمیت انتخاب در تمامی مقاطع زندگی، دانش آموزان را به دقت در انتخاب های خود دعوت کرد و گفت: انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت های اجتماعی دانش آموزان و همچنین تمرینی برای یادگیری انتخاب درست است و باید از این فرصت بهره لازم را ببرید.

شایان ذکر است در حاشیه مراسم، رئیس سال گذشته شورای دانش آموزی گزارش جامع و کاملی از اقدامات و برنامه های صورت گرفته توسط شورا ارائه داد و سپس کاندیداهای شورای دانش آموزی به معرفی و بیان دیدگاه ها و طرح های خود برای سال تحصیلی جدید پرداختند.

 

نظر شما