رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح درمانگاه های فوق تخصصی و داروخانه روباتیک ارومیه در آینده ای نزدیک

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۳۴۱
افتتاح درمانگاه های فوق تخصصی و داروخانه روباتیک ارومیه در آینده ای نزدیک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از افتتاح درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی و داروخانه روباتیک ارومیه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد آقازاده درخصوص تحولات انجام یافته در عرصه سلامت استان بعد از اجرای طرح تحول سلامت گفت: ابلاغ سیاستهای کلان سلامت از سوی مقام معظم رهبری نشان داد که معظم له با هوشمندی و درایت تمام از وجود مشکلات عرصه سلامت مردم به خوبی آگاه بوده و ابلاغ این سیاست ها نوید بخش آینده ای روشن در عرصه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش بود.

وی افزود: دولت نیز با تدبیراجرای طرح تحول سلامت نور امیدی را در دل مردم نیازمند دریافت خدمات عرصه سلامت روشن کرد و امروز شاهد افزایش رضایتمندی مردم از این خدمات هستیم.

آقازاده در ادامه گفت: هرگز مشکلات مردم در دریافت خدمات درمانی قبل از این طرح فراموش نخواهد شد. مردمی که علاوه بر رنج بیماری ، رنج تهیه دارو، رنج هزینه های سرسام آور درمانی، رنج دریافت خدمات درمانی در بیمارستانهایی با وضعیت هتلینگ بسیار نامناسب، رنج عدم دسترسی به متخصص و امکانات و تجهیزات پزشکی در مناطق محروم و بسیاری دیگر از رنجها را داشتند.

وی اضافه کرد: کاهش چشمگیر پرداختی از جیب مردم، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها، تجهیز مراکز درمانی به امکانات تصویربرداری مدرن و جدید، نوسازی ناوگان آمبولانسی، احداث درمانگاههای تخصصی و بلوکهای زایمانی، توزیع عادلانه نیروهای تخصصی و فوق تخصصی در اقصی نقاط استان، نمونه کوچکی از اقدامات انجام یافته می باشد که نتیجه آن افزایش دسترسی به خدمات سلامت و رضایتمندی مردم از ارائه این خدمات است و خدمت صادقانه به مردم افتخار ما بعنوان ارائه دهندگان این خدمات می باشد.

آقازاده به تحول سلامت در حوزه بهداشت نیزاشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای موفقیت آمیز تحول سلامت در حوزه درمان، بسته های خدمتی تحول درحوزه بهداشت نیز آغاز شد که در نوع خود بی نظیر بود. بطوری که نوسازی و بازسازی بسیاری از مراکز ارائه خدمات بهداشتی ، احداث 180 خانه بهداشت در استان، آغاز احداث 130 مرکز ارائه خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در کل استان، اجرای برنامه ایراپن برای پیشگیری ازمرگ ومیر ناشی از بیماریهای غیر واگیر ، ارائه خدمات نوین سلامت ، راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت ( سامانه سیب ) و تحت پوشش قراردادن ساکنین حاشیه شهرها و در نهایت رضایت مردم از این خدمات از چشم هیچ انسان واقع بینی پوشیده نمی باشد.

وی به برخی اقدامات در حوزه پژوهش نیز اشاره کرده و گفت : در حوزه تحقیقات و فناوری نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که می توان به ورود استان آذربایجان غربی به برنامه ملی ثبت سرطان جمعیتی ، تکمیل مرکز مطالعه کوهورت دریاچه ارومیه بعنوان یکی از مراکزمطالعه اپیدمیولوژیک آینده نگر جمعیت بالغ ایران برای یافتن عوامل خطر و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و ایجاد زمینه برای توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی اشاره نمود .

مقام عالی سلامت استان تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد نیز در راس برنامه های دانشگاه قرار گرفته است بطوری که با مدیریت بهینه منابع مالی و جلوگیری از اتلاف منابع اقدامات ارزنده ای در عرصه سلامت استان انجام گرفته است بطوری که توانستیم بسیاری از پروژه های نیمه کاره را که سالها راکد باقی مانده بودند ، تکمیل و راه اندازی نماییم از قبیل مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی واقع در سایت نازلو ، بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب ، آزمایشگاه رفرنس ، دانشکده دندانپزشکی و تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی .

همچنین موفق به احداث پروژه عظیم درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی ارومیه همراه با دی کلنیک و داروخانه روباتیک گردیدیم که در آینده ای نزدیک افتتاح و بهره برداری خواهد شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات در مناطق محروم استان را هم وظیفه و هم افتخار می دانیم لذا در توزیع نیروهای متخصص نیز این مناطق را در اولویت کاری خود قرارداده ایم و بر خود لازم می دانم از تمامی همکاران در اقصی نقاط استان که مشغول ارائه خدمت بی منت برای مردم شریف هستند تشکر کنم ، همکارانی که علیرغم عدم دریافت حدود 6 ماه از کارانه خود همچنان در حال تلاش شبانه روزی برای ارائه خدمت هستند و انصاف نیست وقتی که  همکاری که چندین ماه کارانه دریافت نکرده و ما شرمنده آنها هستیم سامانه پرداخت حقوق 8 ماه کارانه را یکجا نشان می دهد مورد بهره برداری های سیاسی و سوء استفاده افراد مغرض قرار گیرد . نباید با سلامت مردم بازی کرد و عرصه سلامت عرصه سیاسی کاری و سیاسی بازی نیست.

البته لازم است به این نکته نیز دقت کرد که معوقات کارانه ، موضوعی کشوری است و مختص دانشگاه خاصی نیست و پرداخت این معوقات در گرو همکاری سازمانهای بیمه گر نسبت به پرداخت بدهی هایشان به دانشگاهها می باشد .

این مقام مسئول اضافه کرد: هیچ کس ادعا نمی کند که طرح تحول سلامت بدون اشکال و ضعف می باشد ولی می توان با نقد منصفانه و ارائه راهکار های مربوطه و نیز با همدلی از نقاط ضعف آن کاست و نقاط بسیار مثبت این طرح را تقویت کرد و برای این کار نیازمند همدلی بین مسئولین ، سازمانها ، اصحاب رسانه ، مردم و بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است .

آقازاده در ادامه از تلاشهای وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکر کرد و گفت: دکتر هاشمی با تلاشی شبانه روزی ، بدون وقفه و با اعتماد به نفس بار سنگین این مسئولیت را بر دوش گرفته و حقاً اقدامات ارزشمندی انجام داده است از طرف دیگر لازم می دانم از روسای کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و همکاران تلاشگرشان نیز تشکر نمایم که درپیشبرد اهداف عالیه نظام سلامت تمامی مشکلات را بر جان خریده و در ارائه بهینه خدمات سلامت به مردم شریف میهن اسلامی جدیت و اهتمام دارند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به وجود همکاری ، همراهی و تعامل سازمانها و نیز نمایندگان مردم استنان در مجلس با دانشگاه نیز اشاره کرده و آن را مایه توسعه استان برشمرد و افزود : بی تردید حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و حمایتهای خالصانه وی از عرصه سلامت عامل اصلی این همدلی بوده و قابل تقدیر است .

آقازاده در پایان تاکید کرد : باید پشتیبان این ملت باشیم . عرصه سلامت توانسته است اعتماد مردم را جلب کند پس بیایید این اعتماد را قدر بدانیم و با برخی سیاسی کاریها موجب یاس و ناامیدی در مردم نشویم و بجای اینکه با تخریب طرح تحول سلامت ، اعتماد مردم را تخریب کنیم با پشتیبانی و حمایت منصفانه و اصلاحی پشتیبان مردم باشیم .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز