فرماندار ویژه بروجرد:

شبکه های مجازی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت هستند / لزوم ترویج فرهنگ ایثار وشهادت رزمندگان

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۸:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۴۳۲
شبکه های مجازی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت هستند / لزوم ترویج فرهنگ ایثار وشهادت رزمندگان
معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: باتوجه به دسترسی آسان وتعدد کاربران شبکه های مجازی فرصتی مهم و مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان ، علی کورانی فر  در جلسه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در فرمانداری بروجرد افزود: ایثار اگر با اعتقادات دینی و انگیزه الهی آمیخته شود منجر به گذشتن از جان و هستی شده که نمونه واقعی آن در تاریخ انقلاب اسلامی ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی با اشاره به اینکه ایثار در جامعه مادی از درجه پایین برخوردار است ادامه داد: این مهم در جامعه معنوی، دینی واعتقادی از سرمایه های مهم محسوب شده و زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود همه اموراجتماع اصلاح خواهد شد.

معاون استاندار لرستان وفرماندار ویژه بروجرد اضافه کرد: فرهنگ ایثار وشهادت رزمندگان صحنه هایی بسیار ارزشمند بوده که در آن منافع مادی و فردی افراد به منفعت عمومی و ملی ترجیح داده می شد.

کورانی فر افزود: حاکم شدن این فرهنگ در جامعه موجب حرکت رو به جلو، صعودی و معنوی شده و مصلحت، رفاه، امنیت وسلامت اجتماعی را برای مردم به وجود آورده و فساد، ناهنجاری کاهش یافته و از به وجود آمدن پرونده های قضایی جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: برای نهادینه کردن ظرفیت ایثار وشهادت در جامعه باید از ابزار، نرم افزارها و روشهای جدید در هر دستگاه اداری، آموزشی، کارگری، دانش آموزی با برنامه ریزی صحیح استفاده کرده تا اثر گذاری آن بر روی مخاطبان بیشتر شود.

معاون استاندار لرستان وفرماندار ویژه بروجرد بر ضرورت ایجاد اتاق فکر درراستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: در راستای ترویج این فرهنگ باید به ظاهراکتفا نکرده و با ایجاد اتاق فکر در این زمینه از محتواهای اصلی این مه غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان امروز آنگونه که باید با فرهنگ ایثار، شهید و شهادت آشنا نبوده اظهارکرد: شکاف نسلی بین جوانان با فرهنگ هشت سال دفاع مقدس، به وجود آمده و آنها با رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنایی لازم را نداشته که باید این خلا را با برنامه ریزی مدون ومشخص جبران کرد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی در کشور افزود:آشنا نبودن جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت به دلیل تبلیغات رسانه های غربی و نبود ارتباط کافی خانواده ها با مراکز فرهنگی، تربیتی و آموزشی، سازمان های مذهبی به وجود آمده است.

کورانی فر گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل هیاتهای مذهبی، سپاه، بسیج، معاونت پروشی، بنیاد شهید، دانشگاهها برای ترویج این فرهنگ وآشنایی بیشتر جوانان استفاده کرده واین مهم را در جامعه گسترش دهیم.

وی با تاکید اینکه باید نسل جوان را به عنوان آینده سازان کشوربا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرده یادآور شد: این مهم با سخنرانی امکانپذیر نبوده و نیازمند کار فرهنگی و استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید و اثر گذار بر دانش آموز، دانشجویان و جوانان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز