مسئول تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی شهرکهریزک گفت:

اولین کارگروه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهر کهریزک تشکیل شد

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۳:۰۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۴۴۳۸
اولین کارگروه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهر کهریزک تشکیل شد
در راستای شناسایی آسیب های اجتماعی شهرها و ارائه راهکار جهت کنترل و کاهش ناهنجاری های اجتماعی، اولین کارگروه آسیب های اجتماعی در مجموعه مدیریت شهرداری کهریزک تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ بر اساس نامه معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری ری که از سوی بخشدار کهریزک  به شهردار کهریزک ابلاغ شد؛ مقرر شد تا کارگروه های کاهش آسیب های اجتماعی در مجموعه مدیریت شهری کهریزک و با مشارکت سایر نهادهای اجرایی و فرهنگی شهر تشکیل شود.

«داریوش خطیر»، مسئول تشکیل کارگروه آسیب های اجتماعی شهرکهریزک با اشاره به این خبر گفت: در راستای تشکیل کارگروه از نمایندگان اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، دادستانی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، امور زنان و خانواده، سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، تشکل های غیر دولتی  و فرمانداری دعوت آمد تا با عضویت دراین کارگروه، راهکارهای موثر و توانمندی های لازم را در خصوص پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، تکدی گری و... را ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: مهمترین هدف از تشکیل این کارگروه  پاکسازی کامل معابر  اصلی شهر از تکدی گری ، پاکسازی  ایستگاه های مترو و ترمینال های مسافربری از فعالیت دستفروش ها و استفاده از ظرفیت های مدیریت های شهری برای ایجاد و افزایش مرکز نگهداری و اسکان  موقت کارتن خواب ها تعریف شده است که هریک از نهادهای عضو کارگروه  آسیب های اجتماعی باید علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب جهت شناسایی ناهنجاری های اجتماعی شهر  باید با استفاده از پتانسیل های خود جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهر در این کارگروه مشارکت فعال داشته باشند.

«خطیر» اظهار داشت باتوجه به شناسایی معضلات اجتماعی شهر ، شناسایی و ساماندهی معتادان، زنان خیابانی و متکدیان  و کارتن خواب ها در اولویت برنامه های کارگروه کنترل آسیب های اجتماعی شهر کهریزک قرار گرفته است.

مسئول کارگروه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: با تشکیل این کارگروه و اعلام مشارکت و همکاری نهادهای مربوطه، اولین گام برای کاهش آسیب های اجتماعی شهربرداشته شد و در این جلسه برنامه و وظایفی برای هریک از نهادهای فرهنگی و اجرایی عضو کارگروه تعیین شد که در طول یک ماه آتی موظف به اجرای برنامه ها و ارائه عملکرد به هیئت رییسه کارگروه را دارند  که مجموع این برنامه ها تاثیر بسزایی در شناسایی ناهنجاری های اجتماعی و کنترل و کاهش چرخه معضلات اجتماعی و انتظامی شهر دارد. کارگروه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شهر کهریزک با محوریت شهرداری کهریزک هر ماه برگزار می شود.

 

نظر شما