استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

تاکنون ۱۸۱ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط ۲۰ دستگاه اجرایی استان به دبیرخانه ستاد ارسال

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۱۳:۰۸:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۵۷۶
تاکنون ۱۸۱ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط ۲۰ دستگاه اجرایی استان به دبیرخانه ستاد ارسال
با حضور استاندار خراسان رضوی، جلسه ی شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه با اشاره به ارائه ی گزارش  وزیر کشور به دکتر روحانی در 26 مهرماه سال جاری، اظهار داشت: تاکنون 200 جلسه شورای گفتگو در استان های سراسر کشوربرگزار شده است که 893 مصوبه دارد.

وی افزود: بر اساس این گزارش از این تعداد، 350 مصوبه یعنی 39 درصد منطبق بر شرح وظایف و 543 مورد یعنی 61 درصد خارج از شرح وظایف شورا بیان شده است که ضروری است شورای گفت و گوی استان بر انطباق مصوبات استانی با شرح وظایف دقت کنند.

استاندار خراسان رضوی بر برگزاری مستمر و ماهیانه جلسات، شناسایی عوامل و موانع ملی مخل تولید و سرمایه گذاری و اهتمام بر مصوبات در راستای بهبود مستمر محیط کسب و کار تاکید کرد.

 رشیدیان با اشاره به دومین حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی و برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان، خاطر نشان کرد: در این دو جلسه مقرر شد مشکلات شرکت سامان داروی هشتم و واحد سیلیس فرآور جام بررسی شود.

وی با بیان این که از دیگر مصوبات این دو جلسه تهیه ی منشور اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد استان و پایش میدانی و بازدید از پروژه های اقتصاد مقاومتی بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مقرر شد مقررات دولتی مخل و مانع پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی به تفکیک دستگاههای اجرایی استان احصا و به معاونت اجرایی رئیس جمهور ارسال شود که ضروری است بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر به این فضا ورود پیدا کنند.

رشیدیان گفت: از ابتدای سال تاکنون  181 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط 20 دستگاه اجرایی استان به دبیرخانه ستاد ارسال، تکمیل و مصوب شد که این فرم ها شامل: 48 فرم مرتبط با برش استانی پروژه های ملی، 23 فرم مرتبط با پروژه های محوری و راهبردی استان، 110 فرم مرتبط با پروژه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی استان است.

وی افزود: در هفت ماهه ی ابتدایی سال 95 به میزان 230 میلیون دلار سرمایه ی خارجی به استان وارد و همچنین چهار پروژه ی سرمایه گذاری خارجی استان در مهرماه سال جاری با سرمایه ای بالغ بر 53 میلیون یورو که سهم سرمایه گذاران خارجی در این طرح ها 17 میلیون یورو می باشد؛ مصوب شده است. 

استاندار خراسان رضوی تصویب کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ی ملی برای صادرکنندگان به 11 درصد بمنظور جهش صادرات غیر نفتی در جلسه هیات امنای صندوق به ریاست رئیس جمهور و تعیین این شود در مناطق محروم معادل 7 درصد را اقدامی شایسته دانست.  

رشیدیان پیگیری موضوع تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام دارای بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی که 763 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته را خاطر نشان کرد و گفت: تاکنون دو هزار و  664 واحد در سامانه بهین یاب  ثبت نام  کرده اند.

وی افزود: از این مجموع 965 واحد صنعتی و هزار و 699 واحد کشاورزی  هستند که هزار و 880  واحد  شامل  794 واحد صنعتی و هزار و 86 واحد کشاورزی به بانک ها معرفی شده اند .

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تاکنون در بخش صنعت و کشاورزی جمعا به تعداد 222 واحد به مبلغ 235 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در بخش صنعت تعداد 147 واحد به مبلغ 214 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی تعداد 75 واحد به مبلغ 21 میلیارد تومان می باشد .

وی با بیان این که از ابتدای سال تاکنون و علاوه بر تسهیلات مذکور از محل منابع بانکی بیش از 430 میلیارد تومان به بخش های مختلف تولیدی و کشاورزی پرداخت شده؛ تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت 418 واحد به مبلغ مصوب 499 میلیارد در دست اقدام در بانک ها است که باید تسریع شود.

رشیدیان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ی ورود به سال 2017 و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی  جهان اسلام، گفت:  دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی باید نسبت به نهایی سازی برنامه ها و اعلام آن اقدام کنند. استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این مهم می بایست در محورهای ﺗﻮﺳﻌﻪ ی گردﺷﮕﺮی به ویژه مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و سلامت، گسترش ﺗﻌﺎﻣﻼت ﻓﺮاﻣﻨﻄﻘﻪ ای و ﺑﻴﻦ اﺳﺘﺎﻧﻲ ( با کشورهای منطقه و استان های مجاور) در جهت توسعه ی اقتصادی خراسان رضوی باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز