معاون استاندار:

توسعه و حمایت از سمن ها در اولویت دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۱:۰۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۸۱۲
توسعه و حمایت از سمن ها در اولویت دولت تدبیر و امید است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در همایش پایانی دوره آموزشی توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد استان گفت: توسعه و حمایت از سمن ها در اولویت کارهای دولت تدبیر و امید قرار دارد و معتقدیم سازمان های مردن نهاد در حوزه های گوناگون از هر دولتی موفق تر عمل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در این همایش که با حضور 120 نفر از اعضای سازمان مردم نهاد استان در سالن همایش های دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه رای و اعتماد مردم شکل گرفته است، اداره تمام امور کشور نیز با رای مردم و توسط مردم انجام می شود و سازمان های مردم نهاد در این خصوص نقش اساسی را ایفا می کنند.

وی سازمان های مردم نهاد را ابزاری برای حکومت عنوان کرد که توسط آن ها بتواند مردم را در تصمیم گیری ها و انجام امور کشور سهیم کند و جامعه را به شکل مردم سالارانه اداره کند.

دکتر ایرانی توسعه سازمان های مردم نهاد در کشور را برای دولت و ملت ضروری و تکلیف عنوان کرد و گفت: عکس العمل در برابر مشکلات جامعه و مسئولیت پذیری جزو تکالیف دینی ، قانونی و شهروندی همه ماست و این مسئولیت پذیری در فعالیت های مردمی به ویژه در قالب تشکل ها و سازمان های مردم نهاد به بهترین شکل قابل ایفاست.

وی با بیان اینکه توسعه سمن ها در اولویت سیاست ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید قرار دارد، اذعان کرد: انقلاب اسلامی و دولت تدبیرو امید به مردم اعتماد کامل دارد و معتقد است هیچ فاصله ای میان مردم و دولت وجود ندارد.

وی افزود: دولت ها موظفند اداره امور کشور را به مردم و سازمان های مردم نهاد بسپارند و در این مسیر نباید همه مسایل را امنیتی ببینیم و دلواپس و نگران باشیم، بلکه باید به مردمی که ولی نعمت ما هستند اعتماد کنیم و در واگذاری امور به مردم باید با اعتماد کامل عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: دولت باید فعالیت ها و خدماتش را با مردم و رفتار آن ها تنظیم و تطبیق دهد و استانداری خراسان شمالی نیز در راستای تبیین سیاست های دولت تدبیر و امید تقویت سازمان های مردم نهاد را در اولویت برنامه های خود قرار داده است و خوشبختانه در سه سال گذشته صدور مجوز فعالیت سمن ها بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

دکتر ایرانی با گرامیداشت هفته پدافند هوایی در کشور به نقش و تاثیر سازمان های مردم نهاد در این حوزه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت تشکیلاتی مردم در قالب سازمان های مردم نهاد نوعی از پدافند غیر عامل است که جامعه را در برابر تهدیدات اجتماعی و فرهنگی دشمن مصون می سازد.

وی این نوید را نیز به اعضای سازمان های مردم نهاد استان داد که معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی آماده رفع موانع فعالیت سمن های استان و همکاری صمیمانه با آن هاست تا به کمک آن ها فردای ایران آباد و آزاد را روشن تر و شفاف تر سازد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز