استاندار تاکید کرد:

تسریع در روند تقویت تولید و اشتغال

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۳:۵۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۸۹۰
تسریع در روند تقویت تولید و اشتغال
فریدون همتی بر تسریع در روند تقویت تولید و اشتغال باتوجه به اهمیت زیاد اشتغال در جامعه امروز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه کارگروه تسهیل و رونق اشتغال استان که در سالن باغستان تشکیل شد اظهار کرد: روند تلاش ها برای تقویت تولید و اشتغال باید شتاب گیرد تا کارها به خوبی پیش رود.

همتی ادامه داد: همه باید در راستای منویات رهبری، اهداف دولت در تقویت تولید و رونق اشتغال بکوشیم و در این راستا بانک ها تکلیف مهم تری دارند و مدیران بانک های عامل باید برای ارائه گزارش روند کارها شخصا در جلسات کارگروه حضور یابند.

وی تصریح کرد: خروجی این جلسات با حل مشکل اشتغال باید برای مردم محسوس باشد و در این امر مهم تعلل از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست چراکه دولت با تمام توان در راستای حل مشکلات جامعه و رفع مشکل تولید و رونق اشتغال می کوشد.

نماینده عالی دولت در قزوین افزود: در شرایط رکود بازار و کاهش قیمت نفت اگر کوشش و تلاش شبانه روزی دولت نبود شرایط اشتغال بسیار نامناسب تر و میزان تورم بسیار بالاتر از وضعیت فعلی بود.

همتی با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که از لحاظ اقتصادی قوی هستند به دنبال کاهش قیمت نفت  با تورم 3رقمی مواجه شده اند گفت: با درایت دولت تدبیرو امید ما این اتفاق را در کشور شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: در استان بیش از 3هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد که از این تعداد 615واحد در حال تعطیلی بسر می برند که کمترین تعداد تعطیلی ها در این دولت اتفاق افتاده است.

استاندار قزوین بیان کرد: هدف ما تا پایان سالجاری ایجاد 20هزار اشتغال در استان است که با تلاش هایی که صورت می گیرد به تحقق این هدف کاملا امیدواریم و در راستای هدف دولت مبنی بر راه اندازی واحدهای تعطیل شده و حل مشکلات آن ها تلاش می کنیم.

همتی با تشریح وضعیت استان با توجه به پتانسیل های منطقه گفت: با توجه به اینکه استان قزوین قطب صنعتی و کشاورزی است شاهد مشکلات عدیده ای نیز در این زمینه می باشیم که با همفکری، تشریک مساعی و اعمال سیاست های درست موانع برطرف و مشکلات حل می شود که در این راستا با کوشش و سعی شبانه روزی درصدد تحقق آن هستیم.

وی افزود: 2هزارو 134واحد صنعتی و تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که ازاین تعداد 505 واحد با معرفی به بانک های عامل تسهیلات دریافت کرده اند و 512واحد نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

استاندار قزوین اذعان کرد: برخی از این واحدها نیز مشکل وثیغه دارند و در بین بانک های استان، تجارت، سپه و کشاورزی در پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات واحد های تولیدی دارای رتبه خوبی هستند.

همتی با بیان اینکه تلاش مستمری  در راستای جذب منابع  مالی برای حل مشکلات تولیدی وصنعتی و کشاورزی در استان در حال انجام است افزود: علاوه بر دریافت تسهیلات از بانک های عامل در استان برخی از واحدهای تولیدی از بانک های متعددی در تهران برای حل مشکلاتشان تسهیلات دریافت می کنند که لازم است روسای بانک های عامل در استان گزارش کار خود را از طریق رسانه ملی، سایر رسانه ها و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اطلاع رسانی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز