نایب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل و ولگاگراد روسیه خواهر خوانده می شوند

۱۳۹۵/۰۸/۰۷ - ۱۰:۳۱:۱۴
کد خبر: ۴۷۵۰۶۶
اردبیل و ولگاگراد روسیه خواهر خوانده می شوند
نایب رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل و ولگاگراد روسیه خواهر خوانده می شوند

به گزارش برنا،بهروز پورسلیمان افزود: تفاهم نامه خواهر خواندگی اردبیل و ولگاگراد آماده امضا شده و با توجه به این که این مورد قبلا در شورای شهر اردبیل تصویب شده بود در آینده نزدیک با سفر هیات تجاری و اقتصادی ولگاگراد به اردبیل خواهرخواندگی این دو شهر بین شهرداری اردبیل و شهرداری ولگاگراد امضا خواهد شد.
وی به سفر هیات تجاری اردبیل به روسیه اشاره کرد و گفت: هدف از این سفر دست یافتن به بازارهای جهانی و صادرات به کشورهای آسیای میانه بویژه روسیه بود.
رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان همچنین افزود: شناسایی محصولات تولیدی استان و بازرگانان و فعالیت های اقتصادی در استان از دیگر اهداف این سفر بود.
پورسلیمان افزود: در این سفر مرکز تجاری ایران در مسکو در مدرن ترین و بزرگترین مرکز تولیدی مواد غذایی و روسیه و اروپا افتتاح شد که بستر مناسبی برای رونق فعالیت های اقتصادی بین تجار دو کشور ایجاد کرده و نقش مهمی در معرفی اجناس تولیدی ایران و مشارکت در نمایشگاههای بین المللی روسیه خواهد داشت.
او اظهار کرد: در چند روز آینده فرم فراخوان برای سندیکاها و انجمن های صادراتی و فعالان تجاری استان اعلام می شود که می توانند محصولات خود را برای معرفی به آن مرکز تجاری ارسال کنند.
وی افتتاح مرکز تجاری ایران در بزرگترین مرکز توزیع مواد غذایی و محصولات در روسیه ، توافق برای همکاری در تعدیل تعرفه های دریافتی از کالاهای ایرانی ، توافق برای همکاری حل مشکلات در اخذ روادید برای روسیه ، تفاهم برای انتقال ارز صادرات به ریال ایران و روبل روسیه ، توافق برای ایجاد دفتر نمایندگی اتاق های بازرگانی فدراسیون روسیه و مسکو در تهران و اردبیل و توافق برای سرمایه گذاری یک مجتمع روسی برای سرمایه گذاری در شرکت کشت و صنعت مغان را از دیگر دستاوردهای این سفر ذکر کرد.
وی در زمینه سفر هیات تجاری ، اقتصادی ایران به جمهوری آذربایجان نیز گفت: تهیه مکان مناسب برای ایجاد نمایشگاههای دایمی محصولات اردبیل در جمهوری آذربایجان ، توافق برای احداث یک واحد بزرگ تولید کنستانتره آبمیوه با ظرفیت 5 میلیون لیتر ، ایجاد سردخانه میوه سه هزار تنی ، عقد قرارداد شرکت آرتا جوجه اردبیل برای مواد اولیه از جمله ذرت واحدهای تولیدی ، مرغ و تخم مرغ با شرکت داغستان از جمله دیگر دستاوردها است.
پورسلیمان با اشاره به سفر به جمهوری آذربایجان گفت: افتتاح دفتر تجاری ایران در آذربایجان ، پیگیری تعدیل نرخ ویزای آذربایجان ، تسهیل در صدور ویزا ، رایزنی برای صدور ویزای یک ساله برای بازرگانان استان ، پیگیری اتصال راه آهن آذربایجان به بیله سوار ، توافق برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی ، 24 ساعته شدن گمرک بیله سوار ، فعال سازی بازارچه های مرزی ، تفاهم با جمهوری آذربایجان برای تعدیل هزینه های تحمیلی و تعرفه های سلیقه ای برای کالاهای صادراتی ایران از جمله این توافق ها بود.
وی افزود: جلسه عالی کمیته های همکاری مشترک ایران و آذربایجان با حضور وزیر ارتباطات ایران و وزیر جمهوری آذربایجان در اردبیل برگزار خواهد شد.
حسین وثوقی ، دبیر اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: قرار است هفته فرهنگی داغستان در اردبیل و هفته فرهنگی اردبیل در داغستان برگزار شود.
وی سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه ، سردخانه میوه و کشتارگاه صنعتی دام را از جمله نیازمندی های داغستان برای سرمایه گذاری ذکر کرد.
وی همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی ، تاریخی جمهوری داغستان با اردبیل گفت: این جمهوری از نظر جمعیت دو برابر استان اردبیل و از نظر وسعت چهار برابر استان اردبیل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز