برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در منطقه آزاد ماکو

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۵۷۶۵
اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با مشارکت و همکاری دوجانبه این اداره کل و سازمان منطقه آزاد ماکو، اولین نمایشگاه گردشگری، فرش و صنایع دستی در سایت نمایشگاهی این شهرستان برگزار می شود

به گزارش برنا آذربایجان غربی، بر اساس این گزارش، در جلسه ای به همین مناسبت با حضور جمعی از فعالین صنف گردشگری و حوزه صنایع دستی در این اداره کل تشکیل شد، بر اهمیت و مشارکت گسترده در این نمایشگاه تاکید شد.

در این نشست ، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به تفاهمنامه همکاری این اداره کل با سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: یکی از موضوعات همکاری ما، برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی است که این نمایشگاه نیز در همین چارچوب تعریف شده و سرآغازی برای برنامه ها و نمایشگاهای آینده به شمار می آید.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز و  استراتژیک استان آذربایجان غربی گفت: جایگاه و حق گردشگری ما این نیست که هم اکنون داریم؛ ما باید یک تیم منسجم و قوی با داشتن سطح برنامه ریزی دقیق و بالا جهت مشارکت در نمایشگاههای منطقه ای و بین المللی تشکیل دهیم تا بتوانیم قابلیت های موجودمان را به نحو شایسته معرفی کنیم.

در این جلسه، حسین امامی معاون گردشگری اداره کل نیز ، اشاره کرد: اولویت نخست سازمان منطقه آزاد، بحث گردشگری است و این نمایشگاه نیز در همین راستا برنامه ریزی شده و ما هم سعی داریم با دعوت از تمامی فعالین و موسسات خدمات رسان گردشگری، مشارکت جدی و فعال داشته باشیم.

امامی افزود: در این نمایشگاه، مدیران و مسئولان آژانسهای مسافرتی کشورهای هم جوار نیز حضور دارند و این فرصت مناسبی برای دفاتر خدمات مسافرتی استان به شمار می آید تا برای همکاریهای مشترک در زمینه رد و بدل کردن تورهای مسافرتی، به تفاهم برسند.

افسانه رنجبر سرپرست معاونت صنایع دستی استان نیز، از مشارکت فعال هنرمندان برتر صنایع دستی در این نمایشگاه خبر داد و افزود: با اتحادیه فرش فروشان نیز هماهنگی بعمل آمده که در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند.

خاطرنشان می شود که این نمایشگاه قرار است در بیست و پنجم آبان ماه و به مدت چهارروز در سایت جدیدالاحداث نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد ماکو، برپا شود.

 

نظر شما