درصورت دریافت تسهیلات رخ خواهد داد؛

تصفیه حساب با سرمایه گذاران و اشتغالزایی یک هزار نفری در گیتی پسند

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۰:۵۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۵۹۴۶
تصفیه حساب با سرمایه گذاران و اشتغالزایی یک هزار نفری در گیتی پسند
مدیرعامل صنایع گیتی پسند گفت: تا امروز نزدیک به 75 درصد سرمایه گذاران به اصل و وجه المصالحه خود رسیده اند و تنها 25 درصد دیگر باقی مانده اند .

به گزارش برنا از اصفهان، مصطفی وعیدی اعلام کرد در صورتی که تسهیلات وعده داده شده به مبلغ 360 میلیارد تومان به این گروه صنعتی پرداخت شود، علاوه بر تصفیه حساب کامل با سرمایه گذاران قادر به اشتغالزایی یک هزار نفری در کمترین زمان ممکن خواهد بود.

وی با بیان این خبر درباره آخرین شرایط این گروه صنعتی اظهار کرد: در زمان شروع بحران با 33 هزار سرمایه گذار و میزان مشارکت 530 میلیارد تومان روبرو بودیم که تا به امروز با 24 هزار و 300 نفر تصفیه حساب کامل صورت گرفته و بالغ بر 406 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرعامل گیتی پسند ادامه داد: باقی مانده سرمایه گذاران این گروه صنعتی نزدیک به 8 هزار و 700 نفر هستند که در حدود 2 هزار نفر در صف پرداخت هستند و مابقی نیز دارای قرارداد فعال می باشند.

وعیدی با بیان اینکه تمدید قراردادها توسط گروه و طی 4 سال گذشته بیش از 406 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، میزان باقی مانده مشارکت سرمایه گذاران را در حدود 470 میلیارد تومان دانست که از این مبلغ حدود یک سوم مربوط به اصل مشارکت و مابقی مربوط به وجه المصالحه( سود) قراردادها می باشد.

وعیدی افزود: علی رغم اینکه شرکت با عنایت به مشکلات حادث شده توسط مدیران وقت بانک مرکزی می توانست در ابتدای بحران اعلام ورشکستگی نماید اما به دلی اینکه سرمایه سرمایه گذاران و اشتغال جوانان حداقل آسیب را ببیند با تمدید قراردادها و همراهی و همدلی آنان و همچنین پایمردی و استقامت کارکنان و مدیران گیتی پسند، با ادامه تولید و حفظ اشتغال و مدیریت پرداخت ها بیش از 75 درصد سرمایه گذاران تصفیه حساب شده اند اما این تصمیم بنا به بررسی و اظهار نظر کارشناسان بیش از  500 میلیارد تومان بار مالی برای شرکت در بر داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان آغاز مشکلات، برخی ها پیشنهاد اعلام ورشکستگی داشتند ،افزود: درصورتی که گروه صنایع گیتی پسند اعلام ورشکستگی می کرد با توجه به رکود حاکم بر فضای کسب و کار و شرایط آن زمان جامعه، هیچیک از سرمایه گذاران به حق خود نمی رسیدند و نزدیک به 3 هزار نفر نیز شغل خود را از دست می دادند اما سعی کردیم بهترین انتخاب را که البته زمان بر هم بود، انتخاب کنیم و ازطریق تولید سرمایه مردم را بازگردانیم.

کارآفرین نمونه کشوری تصریح کرد: تا امروز نزدیک به 75 درصد سرمایه گذاران به اصل و وجه المصالحه خود رسیده اند و تنها 25 درصد دیگر باقی مانده اند که امیدواریم با حمایت های وعده داده شده، بتوانیم هرچه زودتر با اولویت کسانیکه آمادگی ادامه مشارکت ندارند فسخ قراردادهای مشارکت انجام شود.

وی در خصوص برنامه این گروه صنعتی برای بازپرداخت سرمایه 8 هزار و 700 سرمایه گذار باقی مانده افزود: هم اکنون این گروه صنعتی دارای یک تسهیلات مصوب و یک تسهیلات پیشنهادی است که به محض دریافت تسهیلات وعده داده شده، می تواند ضمن فسخ قرارداد مشارکت با سرمایه گذاران و با حفظ اشتغالزایی کنونی، یک هزار اشتغالزایی جدید داشته باشد.

وعیدی با تشکر از حمایت مسئولان امر از این گروه صنعتی اضافه کرد: با تسهیلاتی که بانک مرکزی از طریق بانک صنعت و معدن در ابتدای سال 94 به گیتی پسند تخصیص داد، ظرفیت تولید در این گروه صنعتی از 15 درصد به 25 درصد رسیده و در صورتی که تسهیلات مصوب و پیشنهادی گروه تخصیص یابد، ظرفیت تولید به 60 درصد خواهد رسید که این امر می تواند رونق کسب و کار را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل گیتی پسند افزود: این گروه صنعتی یک مجموعه دانش بنیان است که محصولات خود را به عنوان محصولات با کیفیت روانه بازار نموده که همواره مشتری بسیاری داشته و هیچ مشکلی بابت فروش محصولات در صورت افزایش تولید نخواهیم داشت، در صورتیکه همراهی مسئولان استانی و کشوری در این خصوص صورت پذیرد، به زودی خواهیم توانست پرونده سرمایه گذاران را ببندیم و در سنگر تولید مایه افتخار ایران اسلامی باشیم.

وی درباره برخی مسائل به وجود آمده پیرامون تهاتر محصول با طلب سرمایه گذاران پاسخ داد: تا به امروز هیچ فردی را وادار به تهاتر طلب خود با محصولات گیتی پسند نکرده ایم، البته در برخی زمان ها با توجه به اینکه گروه در قبال طلب خود از شرکت ها، ادارات دولتی و بخش خصوصی، خودرو ، املاک و ... دریافت می کرد، آن را به سرمایه گذاران پیشنهاد می داد که هیچ اجباری در کار نبود و تنها 10 درصد پرداختی ها به سرمایه گذاران از این راه صورت گرفت و 90 درصد دیگر از طریق پرداخت نقدی به حساب سرمایه گذاران واریز گردید.

 

 

 

 

نظر شما