استاندار سمنان در دامغان تاکید کرد:

لزوم برچیدن بساط خام‌فروشی از شرق استان سمنان/دولت در مسیر درستی گام برمی‌دارد

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۲:۴۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۶۱۶۰
لزوم برچیدن بساط خام‌فروشی از شرق استان سمنان/دولت در مسیر درستی گام برمی‌دارد
استاندار سمنان با اشاره به لزوم تقویت بخش صنعت و کشاورزی در شرق این استان بر برچیدن خام‌فروشی در شرق استان سمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدرضا خباز امروز در سفر به دامغان و در نشست بررسی مشکلات انجمن کارآفرینان این شهرستان اظهار کرد: شرق استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف و از جمله بخش معدن و کشاورزی برخوردار است.

وی، فروش خام محصولات را از مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: فرآوری این محصولات می‌تواند به ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال بیشتر در شرق استان کمک کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان به تازه‌خوری بسته باغات شهرستان دامغان و بخش مهمی از دیگر محصولات و تولیدات این منطقه اشاره کرد و گفت: فرآوری این محصولات فرصت‌های خوبی می‌تواند در این منطقه ایجاد کند.

وی به بخش صنعت در دامغان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات بخش صنعت در این شهرستان بحث نقدینگی و سود بالای تسهیلات، فقدان بازار فروش و سختی تهیه مواد اولیه عنوان شده است.

خباز با بیان اینکه برای رفع هر کدام از این مشکلات باید برنامه‌ریزی شود به سود تسهیلات بانکی و کاهش آن در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: دولت اتدبیر و امید برخلاف دولت قبل که همواره تسهیلات با افزایش بهره روبرو بود، سود بانکی را متناسب با کاهش تورم، کاهش داد.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال رفع مشکلات اقتصادی است خاطرنشان کرد: دولت دکتر روحانی همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات به‌کار گرفته و تاکنون گام‌های خوبی هم برداشته است.

وی ادامه داد: کاهش محسوس نرخ تورم و رشد چشمگیر اقتصادی در این چند سال امیدوارکننده است و نشان می‌دهد دولت در مسیر درستی گام برمی‌دارد.

استاندار سمنان با اظهار رضایت از روند رو به رشد بخش صنعت در غرب استان و تلاش فعالان تولید برای ایجاد رونق در این بخش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان صنعت رونق بیشتری گرفته لذا دیگر شهرستان‌ها نیز باید در این راستا قدم بردارند.

خباز اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در روند رو به رشد صنعت و تولید در این استان موثر ارزیابی و اضافه کرد: بالغ بر 2450 واحد تولیدی و صنعتی استان با ثبت‌نام در سایت بهین‌یاب متقاضی استفاده از این تسهیلات شدند که پرونده بیش از 1780 واحد آنها در کارگروه تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تصویب 8000میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای این استان تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 3000 میلیارد ریال از این تسهیلات به فعالان این بخش و واحدهای مشکل‌دار پرداخت شده است.

خباز با بیان اینکه روند اعطای این تسهیلات همچنان ادامه دارد، بیان کرد: دیگر واحدهای معرفی شده نیز در روزهای آتی و پس از طی مراحل قانونی از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز