مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

۳۷ درصد مخاطرات اردبیل مربوط به وقوع سیلاب است

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۵:۲۴:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۱۹۳
۳۷ درصد مخاطرات اردبیل مربوط به وقوع سیلاب است
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با آمار به دست آمده مشخص شده که بیش از ۳۷ درصد مخاطرات اردبیل مربوط به وقوع سیلاب است.

به گزارش برنا، مسعود امامی‌یگانه ظهر امروز در سمینار آموزشی مدیریت و کاهش خطرات سیلاب در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین برف در چندین روز اخیر و خسارتهای ناشی از آن متوجه شدیم که بایستی برای مقابله با شرایط بحرانی مطالعات گسترده‌ای انجام شود تا بتوانیم جلوی شرایط پیش آمده را کنترل کنیم.

وی افزود: عدم برنامه‌ریزهای قبلی در رابطه با حریم رودخانه‌ها از جمله عواملی است که می‌تواند خطر سیل را در سطح استان اردبیل را افزایش دهد و با آمار به دست آمده مشخص شده است که 37 درصد این خطرات مربوط به اتفاقات حادث شده از سیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با بررسیهای انجام شده مشخص شده است که سیلاب در استان اردبیل به عنوان مهمترین تهدید از مخاطرات طبیعی محسوب می‌شود و تاکنون وقوع سیلاب خسارات جدی را به استان اردبیل وارد کرده است که امیدواریم از این پس بتوانیم با مطالعات اولیه از بروز خسارتها و تلفات در استان جلوگیری کنیم.

امامی‌یگانه تصریح کرد: برخورد سنتی با سیلاب راه چاره مقابله و تشدید بحران سیل نیست بلکه باید با داشتن دانش اولیه و بروز کردن اطلاعات به صورت مداوم بحران سیلاب که امری مهم و ضروری در استان اردبیل را  کاهش دهیم و تا حد امکان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: در سال 95 بر اثر وقوع سیلاب استان اردبیل بیش از 50 میلیارد تومان خسارت دیده که این امر واقعا تاسف‌بار بوده و بنابراین بایستی راهکارهای اساسی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در نظر گرفته شود و با افزایش اطلاعات و استفاده از تجربیات گذشته این مسئله مهم بررسی شود.

 

نظر شما