مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل:

حجم مخازن آبی اردبیل افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۵:۳۳:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۷۲۲
حجم مخازن آبی اردبیل افزایش یافت
مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل از افزایش حجم مخازن آبی این شهرستان علی‌رغم کاهش بارش‌ها در نیمه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا، سلامت عزیزی ظهر دوشنبه در شورای حفاظت منابع آب شهرستان اردبیل تصریح کرد: حجم سد یامچی ۸۲ میلیون مترمکعب، قوری چای ۱۸ میلیون مترمکعب، شورابیل ۱۴ میلیون مترمکعب، نئور ۲۰ میلیون مترمکعب و سایر سدها ۲۲.۴۵ میلیون مترمکعب است.

وی با اذعان به اینکه جمع کل ظرفیت مخازن سدهای اردبیل ۱۵۶.۴۵ میلیون مترمکعب است، ادامه داد: در وضعیت فعلی مخازن سدها ۳۶.۹۹ میلیون مترمکعب محاسبه شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل حجم سال جاری مخازن تا ۱۸ مهرماه را ۱۶.۴۴ در سد یامچی، ۶.۹۰ در شورابیل، ۹.۰۵ در نئور، ۲.۶۲ در قوری چای و ۱.۹۸ میلیون مترمکعب در سایر سدها  در مجموع ۳۶.۹۹ عنوان کرد.

به گفته عزیزی این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته حجم مخازن شامل ۱۶.۹۷ در یامچی، ۹ در  شورابیل، ۹.۲ در نئور، ۰.۲۷ در قوری چای و ۰.۶۲ در سایر سدهای کوتاه شهرستان است که در مجموع ۳۶.۶ را نشان می‌دهد

وی تأکید کرد: ورودی مخازن سدها ۴.۶۷ میلیون مترمکعب اندازه‌گیری شده و این در حالی است که خروجی و به عبارتی مصارف بیش از ورودی و ۵.۰۷ میلیون مترمکعب است.

وی به ضرورت برنامه‌ریزی منسجم و منطقه‌ای مدیریت منابع آبی اردبیل اشاره کرد و گفت: در واقع لازم است برنامه‌های جامعی برای مدیریت منابع به اجرا درآید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز