مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد:

صادرات ۶ میلیون تنی از طریق حمل و نقل جاده ای در سال ۹۴

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۰:۳۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۶۹۸۱
صادرات ۶ میلیون تنی از طریق حمل و نقل جاده ای در سال ۹۴
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خبر داد: در سال گذشته از طریق حمل و نقل جاده ای بالغ بر 6 میلیون تن صادرات و 2 میلیون تن واردات داشتیم و بیشترین کشورهای هدف ما هم کشورهای cis بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ محمدجواد عطرچیان، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در جلسه برنامه ریزی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل بین المللی با محوریت تسهیل صادرات محصولات کشاورزی بویژه مرکبات و کیوی استان، گفت: در شش ماهه گذشته 2 هزار و 500 کامیون یخچال دار روسی برای انتقال محصولات گیلان و مازندران بکارگیری شد.

عطرچیان خاطرنشان ساخت: با توجه به این که عمده محصولات صادراتی مازندران، محصولات کشاورزی و باغی هستند، مجموعه وزارت راه و شهر سازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سعی نموده با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای توسعه صادرات کشور، نگاه و توجه ویژه ای به صادرات استان های گیلان و مازندران نماید.

وی یادآور شد: در همین راستا برای این که بتوانیم کرایه حمل را کاهش دهیم، ترتیبی اتخاذ گردید تا کامیون های خالی کشورهای شمالی وقتی به ایران می آیند، اجازه حمل محموله های ما را داشته باشند.

عطر چیان افزود: همینطور مقرر شد، با توجه به اختلاف قیمتی که بین نرخ کرایه کامیون های ما و کامیون های خارجی هست اگر صادر کنندگان ما مایل به حمل بخشی از محموله خود با کامیون خارجی باشند، اجازه ورود موقت کامیون روسی داده شود و هیچ گونه عوارضی از کامیون های روسی گرفته نشود و فقط بهای مصرف سوخت خودشان در داخل ایران را پرداخت نمایند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تصریح کرد: توصیه ما به تجار و بازرگانان استان های شمالی این است که حتما قراردهای کتبی با شرکت های حمل و نقل بین المللی ما منعقد کنند و کار حمل و نقل را از طریق واسطه ها انجام ندهند تا مانع هر گونه سودجویی از سوی سوداگران در سر مرزها شوند و کار صادرات را از طریق شرکت های حمل و نقل شرکت های روسیه و آذربایجان که در گیلان و مازندران شعبه دارند، صورت دهند.

وی با تاکید بر این که صادرات محصولات کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد و ما در وزارت راه و شهرسازی این مهم را در دستور کار قرار دادیم، گفت: امکان بارگیری کامیون های خالی کشورهای هدف را در این سو فراهم نمودیم.

عطر چیان بیان داشت: اولویت ما بر اساس اصل اقتصاد مقاومتی استفاده از ناوگان حمل و نقل داخلی است، لیکن در صورت عدم کفایت ناوگان داخل، تجار می توانند بر اساس این تصمیم ملی برای استان های شمالی و مرزی از ناوگان حمل و نقل خالی خارجی استفاده کنند.

وی با بیان این که 4000 دستگاه کامیون یخچال دار در کشور داریم که 700 دستگاه از آن دارای استاندارد بین المللی است، گفت: برای این که حمل و نقل با ناوگان داخلی در این خصوص به صرفه باشد باید کامیون های ما نیز دو سر بار باشند تا پس از حمل بار به مقصد با بار جدید به مبدا بازگردند، لذا برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی داخلی اجازه حمل بار از سوی کامیون های خارجی که دو سر بار هستند را صادر کردیم.

عطر چیان با اعلام این که محصولات صادراتی ما عمدتا خشکبار، منسوجات، میوه و تره و بار، سوخت و فرآورده های نفتی و برخی کالاهای عمومی است، اظهار داشت: در حوزه شمال بیشترین محصولات صادراتی ما سیمان، محصولات کشاورزی و باغی هستند ومحصولاتی که ریشه در کشاورزی دارند و باید به حمل و نقل و در آمد حاصله از آن نیز به عنوان خدمات فنی و مهندسی بنگریم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خبر داد: در سال گذشته از طریق حمل و نقل جاده ای بالغ بر 6 میلیون تن صادرات و 2 میلیون تن واردات داشتیم و بیشترین کشورهای هدف ما هم کشورهای cis  بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز