معاون استاندار خراسان شمالی :

نبود توانمندی فنی ومدیریتی برخی واحدهای تولیدی را باچالش روبرو کرده است

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۱:۰۲:۴۵
کد خبر: ۴۷۷۰۱۷
نبود توانمندی فنی ومدیریتی برخی واحدهای تولیدی را باچالش روبرو کرده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: متاسفانه فقدان توانایی کافی فنی و مدیریتی برخی از واحدهای تولیدی استان باعث ایجاد چالش و بدهی های کلان به بانک ها شده و شرایط را برای کارگروه رفع موانع تولید برای کمک و حل مشکلات پیچیده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به مصوبات این کارگروه برای رفع موانع واحدهای تولیدی استان، افزود:یکی از مشکلاتی که در حال حاضر برای این کارگروه وجود دارد، مصوباتی است که برای برخی واحدهای تولیدی با راه حل پیشنهادی از طرف آن ها مطرح و در جلسه به تصویب می رسد، اما پیگیری و اقدام لازم توسط این واحدها انجام نمی شود.

به گفته وی، اکثر مصوبات جلسه در راستای حل مشکل و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی تسهیل سازی می شود که در صورت عدم تمایل واحد تولیدی به ادامه روند کاری، این کارگروه بنابر شرایط موجود اقتصادی اصراری بر ادامه فعالیت آن ها نخواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه شرایط پیچیده و بغرنج برخی واحدهای تولیدی در استان کلاف سردرگم شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه طرح هایی وجود دارد که 14 سال زمان برده ولی تاکنون به دلایل مختلفی مانند عدم شناخت کار و توانمندی فنی لازم و همچنین فقدان توانمندی مالی و نیز مدیریتی افراد در واحدهای تولیدی باعث شده در تامین سرمایه در گردش و تولید، مشکلات زیادی ایجاد و توانایی پرداخت تسهیلات معوق بانکی را هم نداشته باشند.

وی گفت: تقاضای صاحبان واحدهای تولیدی در کارگروه تمدید وام بوده در حالی که وضعیت فعلی فعالیت این واحدها به حالت نیمه فعال و یا تعطیل درآمده و این مورد علاوه بر بهره بانکی، هزینه هایی مانند مالیات و تورم سالیانه را در پی خواهد داشت.

دلپسند هدف تشکیل کارگروه را پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرده و با اشاره به اینکه واحد تولیدی باید در چارچوب قوانین و ضوابط تعیین شده و براساس قراردادهای موجود، تعهدات مربوط به بانک ها را پیگیری کنند، تصریح کرد: در این کارگروه تلاش می شود فرصت لازم برای ادامه فعالیت واحد تولیدی در صورت وجود تمایل صاحبان این واحدها و داشتن برنامه ایجاد شود تا این واحدها بتوانند فعالیت خود را شروع کنند.

وی اظهارکرد: در صورت اینکه اراده کافی در مجموعه دیده شود و توانمندی لازم همراه با برنامه وجود داشته باشد این کارگروه راهکارهای لازم را جهت کمک به این واحدها به کار خواهد گرفت.

در این جلسه مشکلات 8 واحد تولیدی بررسی شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز