استاندار قزوین تاکید کرد:

ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۱:۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۰۳۴
ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید
فریدون همتی بر ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید به منظور تقویت سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش تولید باید جاذبه ایجاد کرد چراکه تا زمانی که سایر بخش ها پرجاذبه تر از تولید باشند نباید انتظار رشد کافی در این حوزه داشت.

همتی اذعان کرد: منابع مالی کشور باید به سمت تقویت تولید سوق داده شود تا این بخش بتواند در توسعه کشور مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: استراتژی ما برای توسعه کشور باید حمایت از تولید، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج باشد.

نماینده عالی دولت در قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی در کشور و سپردن مسوولیت به هر کدام از اعضای کابینه دولت برای پیشبرد برنامه های این ستاد در یکی از استان ها گفت: این اقدام ارزشمند برای حل مسائل و مشکلات بخش تولید و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر بوده است.

همتی یادآور شد: تاکنون 505واحد تولیدی در استان قزوین تسهیلات سرمایه در گردش مربوط به طرح رونق بخشی به تولید را دریافت کرده اند که 249مورد آنها از طریق مراجعه مستقیم به بانک ها و بقیه نیز از طریق ثبت نام در طرح بهین یاب انجام شده است.

وی ادامه داد: تمرکز خود را برای حل مشکلات بخش تولید در استان روی سه بخش متمرکز کرده ایم که شامل تکمیل واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد، فعال کردن واحدهای راکد و تعطیل شده و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری می باشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: در حوزه فعال کردن واحدهای راکد و تعطیل شده تلاش های زیادی در سطح استان صورت گرفته که به عنوان نمونه یکی از آنها تلاش برای راه اندازی واحد بزرگ مجتمع گوشت زیاران است که برای فعال شدن دوباره به 3هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.

همتی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت های دولت، مشارکت بانک ها و همراهی بخش خصوصی قسمت زیادی از مشکلات صنایع استان حل شده و بتوانیم تا پایان سال در حوزه اشتغال و رونق اقتصادی در استان قزوین شاهد تحول زیادی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز