رئیس کل دادگستری فارس:

خارج از نوبت به پرونده تکفیری‌های دستگیر شده رسیدگی می شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ - ۱۳:۰۷:۰۴
کد خبر: ۴۷۷۱۶۲
خارج از نوبت به پرونده تکفیری‌های دستگیر شده رسیدگی می شود
رئیس کل دادگستری استان فارس از رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده تکفیری‌های دستگیر شده، مطابق دستورالعمل مدیریت پرونده‌های مهم خبر داد.
به گزارش خبر گزاری برونا از فارس، علی القاصی‌مهر در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس، با اشاره به کشف عملیات انتحاری تکفیری‌ها در جنوب استان عوامل امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی گفت: دستگیری به موقع تکفیری‌ها و خنثی شدن نقشه شوم آنان نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی وامنیت بالای این استان و پیشگیری از شکل‌گیری عوامل ناامنی است.
وی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف این عملیات با هوشیاری لازم مهمترین نقش را ایفا کردند و  ورود به موقع نیروهای انتظامی نیز باعث خنثی شدن اقدامات تروریستی حلقه‌های وابسته به این گروه شد.
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه دستگیرشدگان هم اکنون در اختیار دستگاه قضایی هستند و تحقیقات تحت نظارت مقام قضایی در حال انجام است، گفت: از جمع 17 نفر تروریست دستگیر شده به استثناء دو نفر، همه از اتباع بیگانه هستند.
القاصی خاطرنشان کرد: پیش از این، بارها در قالب طرح‌های پیشگیرانه اعمال محدودیت، مدیریت و نظارت ویژه بر اتباع بیگانه غیر مجاز را خواستار شده‌ایم و امروز بیش از هر زمان اجرای طرح‌های طرد و ممنوعیت فعالیت و به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز احساس می‌شود.
وی با ابراز تاسف از این که بسیاری از اتباع بیگانه غیرمجاز دارای پرونده‌های متعدد علیه شهروندان و یا علیه سایر اتباع است، گفت: بسیاری از این افراد به خاطر فقدان احراز هویت به راحتی متواری و اجرای عدالت در خصوص آنان سخت می‌شود.
رئیس کل داد گستری فارس بهترین راهکار در این خصوص را پیشگیری از ورود اتباع غیرمجاز و اعمال نظارت و محدودیت فعالیت این اتباع غیرمجاز خواند و افزود: اتباع مجاز خارجی زیادی با نظارت و ظرفیت‌های قانونی در کشور فعال هستند اما وجود و فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز در همه جای دنیا محدود و غیرممکن است.
القاصی با اشاره به برگزاری رضایت‌بخش همایش پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت‌محور، گفت: در این همایش نهادها و سازمان‌های مشارکت‌کننده انسجام و استقبال کم‌نظیری را به نمایش گذاشتند.
وی عنوان کرد: هدف اصلی همایش که ایجاد هماهنگی بین نهادها و سازمان های متولی در ایجاد تعامل اولیه در مسیر مبارزه و مقابله با قاچاق کالا بود؛ تأمین شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز