استاندار قزوین تاکید کرد:

ناامن کردن تمام مناطق قزوین برای قاچاقچیان موادمخدر

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۰:۳۵:۳۴
کد خبر: ۴۷۷۵۴۸
ناامن کردن تمام مناطق قزوین برای قاچاقچیان موادمخدر
فریدون همتی بر مبارزه جدی با تهیه و توزیع موادمخدر و ناامن کردن تمام مناطق قزوین برای قاچاقچیان این مواد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قزوین که در سالن باغستان جهادکشاورزی تشکیل شد با بیان این مطلب افزود: با تدوین برنامه منظم، کارشناسی و هدفمند و اراده راسخ قادر خواهیم بود در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر به نتایج بسیار رضایت بخشی در استان برسیم.

همتی بر اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی مناسب در راستای آگاه سازی خانواده ها از پیامدهای خطرناک و نامناسب اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی با هدف سلامت سازی فضای جامعه تاکید و این امر را از وظایف مدیران و دستگاه های فرهنگی استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری شخصا بر عملکرد شورای مبارزه با موادمخدر کشور نظارت و دغدغه زیادی بر امر مبارزه با اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی دارند.

استاندار قزوین اذعان کرد: مدیران و کارگزاران دولت نیز باید همانند رهبری در امر مبارزه با این پدیده شوم که تمامی فرزندان این کشور را تهدید می کند عزمی جدی داشته باشیم و خود را در این راستا مسوول بدانیم.

همتی تاکید کرد: مبارزه با موادمخدر تکلیف دینی و مسوولیت اجتماعی همه مدیران است و در قبال مسوولیتی که در این راستا داریم باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم که با هم افزایی و مشارکت جمعی می توان شاهد نتیجه مناسبی بود.

وی از فرمانداران نیز خواست جلسات مشابهی را برگزار کرده و اقدامات مستمر و فعالی را در راستای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر در راستای وظایفی که در شورا دارند انجام دهند.

نماینده عالی دولت در قزوین تاکید کرد: عملکرد اعضای شورا و مدیران استان باید به گونه ای باشد که تمامی مناطق اعم از روستاها، بخش ها، شهرها و شهرستان های استان برای قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر بسیار ناامن شود.

همتی بر نقش موثر آموزش و پرورش در راستای آگاه سازی دانش آموزان و خانواده های آن ها در امر پیشگیری از اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی تاکید کرد و افزود: اصلاح جامعه در گرو اصلاح آموزش و پرورش است و با آگاه سازی و آموزش معلمان و انتقال دوستانه آگاهی ها توسط آن ها به دانش آموزان  علاوه بر پیشگیری از اعتیاد در خصوص نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی هم در سالم سازی جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره مندی از تجربه کشورهای موفق در امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد اشاره و اظهار کرد: باید اقدامات مناسبی در این راستا صورت گیرد که زیبنده جامعه ارزشی استان قزوین و مردم متدین و با فرهنگ این دیار باشد تا با استمرار تلاش ها شاهد ریشه کن شدن تمامی معضلات اجتماعی در استان باشیم.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر استان اعلام شد و مدیران اعضای شورا نیز به ارایه گزارش عملکرد و راهکارها و پیشنهادهایی در راستای مبارزه با اعتیاد و معضلات اجتماعی در استان پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز