رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهرانبیان کرد:

حوزه اداری نباید گره ای در تولید بخش کشاورزی ایجاد کند

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۰:۴۶:۱۲
کد خبر: ۴۷۸۰۰۴
حوزه اداری نباید گره ای در تولید بخش کشاورزی ایجاد کند
منصوری اظهار داشت: متاسفانه بوروکراسی اداری به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات و سد راه حوزه کشاورزی است که گره های زیادی در تولیدات این بخش ایجاد کرده است.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، علی اشرف منصوری در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قرچک که با محوریت توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ خوراکی شهرستان قرچک که با حضور مسعود مرسلپور فرماندار و اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی برگزار شد، افزود: برخی دستگاههای اجرایی گاها رفتار و برخوردی با تولیدکنندگان دارند که فرصت و انگیزه لازم را از آنها سلب کرده است.

وی از شهرداریها به خصوص در استان تهران گله کرد و گفت: متاسفانه در کشور به خصوص در استان تهران نه تنها مساعدت در جهت تولید وجود ندارد بلکه شهرداریها با اخذ عوارض سنگین اجرای هرگونه فعالیت را از کشاورز گرفته اند و روز به روز نیز بر حجم این محدودیت ها افزوده می شود.

منصوری ادامه داد: امید است این مشکل در شهرستان قرچک مرتفع شود و به عنوان یک شهرستان پایلوت در این زمینه عمل کند.

وی بیان کرد: بهره های بالای بانکی، مقررات سخت گیرانه از سوی بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات، بالا بودن نوسانات قیمت، نبود تضمین برای ریسک و ...عرصه را بر تولید تنگ کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: توسعه کشت گلخانه ای یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است چرا که ایران در منطقه ای خشک قرار گرفته و فرصتی برای کشت در فضای آزاد وجود ندارد. همچنین به دلیل اشتغالزایی، بهره وری مصرف آب و افزایش 10 برابری تولید از مزایای کشت گلخانه ای است.

وی گفت: توسعه سامانه نوین آبیاری به صورت جدی در دستور کار استان تهران قرار دارد و تسهیلاتی برای این امر درنظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: امسال 2100 هکتار توسعه دانه های روغنی را در استان تهران شاهد بودیم که آمار قابل توجهی است.

وی همچنین گزارشی از وضعیت کشاورزی در حوزه های مختلف ارائه داد.

منصوری اظهار داشت: وظیفه داریم موارد مطرح شده از سوی تولیدکنندگان را بررسی و همچنین موظفیم در حوزه کشاورزی به صورت جدی برنامه های اقتصاد مقاومتی دنبال کنیم.

گفتنی است در این جلسه مشکلات 18 واحد تولیدی با حضور مسئولان بررسی و دستورات لازم صادر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز