مدیرکل بهزیستی استان لرستان :

تشکیل گروههای مردم نهادمهمترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است /اهمیت نقش سلامت و ارتقاء سلامت اجتماعی

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۳:۰۷:۵۳
کد خبر: ۴۷۸۱۰۶
تشکیل گروههای مردم نهادمهمترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی است /اهمیت نقش سلامت و ارتقاء سلامت اجتماعی
دهها تن از دبیران مطالبات اجتماعی آموزش و پرورش استان ، با شیوه های مختلف سبک زندگی اجتماعی و راهکارهای ارتقای سرمایه اجتماعی در مقابله با آسیب ها و در راستای اگاه سازی دانش آموزان، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان :"کارگاه آموزشی مشارکت اجتماعی دانش آموزی" با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،با حضور دهها تن از دبیران مطالعات اجتماعی آموزش و پرورش در سالن کنفرانس ستاد بهزیستی لرستان برگزار شد.

" دکتر اسداله حیدری" مدیرکل بهزیستی لرستان، در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت" روز 13 آبان، روز مبارزه با استکبار " مهمترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی را تشکیل گروههای مردم نهاد با هدف مشارکت مردمی در پیشگیری از آسیب ها برشمرد و افزود آموزش و پرورش نیز می تواند نقش بی بدیلی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کند.

وی افزود طبیعتاً هیچ چیز شر و خیر مطلق نیست و مطمئناً وسایل نو ظهور از قبیل ماهواره ، تبلت و اینترنت، نمیتواند شر مطلق باشد بلکه باید از همین ابزار و تکنولوژی در راستای خدمات علمی و صحیح آن استفاده کنیم چون اکثر مردم از این وسایل استفاده می کنند بنابر این باید جرم زدایی نماییم و جوانان را در مقابل تهدیدات آن واکسیناسیون اجتماعی می کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت هیچ دستگاهی به تنهایی نمیتواند آسیب های اجتماعی را محو کند. بلکه ما می توانیم سرعت شیوع آنرا کنترل کنیم و در این بین، اراده ملی و مشارکت مردم میتواند در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد.

دکتر حیدری، نقش سلامت و ارتقاء سلامت اجتماعی را بسیار اساسی برشمرد و افزود فرهنگیان و معلمین میتوانند در آگاهسازی و اصلاح رفتارهای اجتماعی نقش بسزایی ایفا کنند چون شکل گیری شخصیت افراد از سنین دبستان و پیش از آن آغاز می شود و میتواند نقش بی بدیلی در مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

این مقام مسئول افزود ، امروزه به خاطر تحولاتی که در دنیای ارتباطات بوجود آمده، بحث آسیب های نوظهور هم یک بحث بسیار جدی برای جامعه است که نپرداختن به آن اوضاع را بدتر می کند بنابراین بهترین راهکار از آن پیشگیری است  ومهمترین و بهترین روش پیشگیری نیز مشارکت خود مردم است. که باید مشارکت نسل جوان جامعه را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر کنیم

مدیرکل بهزیستی مهمترین نیاز جمعیت هدف آموزش و پرورش را واکسیناسیون اجتماعی برشمرد و افزود اگر ما بخواهیم از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم ، باید نقش دین ، خانواده ، و تربیت فرزندان و آموزشهای علمی و تخصصی پر رنگ تر شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز