معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

۴۲هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه قجر قزوین بازدید کردند

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۴:۰۹:۳۲
کد خبر: ۴۷۸۱۴۴
۴۲هزار گردشگر داخلی و خارجی از موزه قجر قزوین بازدید کردند
صادق آریان گفت: 42هزار و 34نفر از شهروندان و گردشگران در 6ماه نخست سال جاری از موزه مردم شناسی قجر بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، صادق آریان معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: موزه مردم شناسی قجر از مراکز محوری و مهم قزوین در جذب گردشگر محسوب می شود و در مناسبت های مهمی همچون نوروز، جشنواره‌ های روز قزوین و بازی و اسباب بازی کودکان گردشگر زیادی به خود دیده است.

آریان بیان کرد: در این مدت گردشگرانی از کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان، آمریکا، آلمان، تایلند، بلژیک، انگلیس، مجارستان، مکزیک، هلند، فرانسه، سوئد، دانمارک، بحرین و گردشکران ایرانی از شهرهای جنوبی، تهران، اصفهان، کرج، سمنان، کرمان و یزد از این موزه بازدید کردند.

وی یادآور شد: در مناسبت های مختلف نظیر روز معلم، ولادت حضرت زهرا(س)، روز آزادگان، آزاد سازی خرمشهر و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه به صورت رایگان یا نیم بها بوده و به بازدیدکنندگان بسته های فرهنگی و گردشگری اهدا شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: این موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آیین ها تشکیل شده است که در قسمتی از آن زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته شده است.

آریان ادامه داد: همچنین در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز