امام جمعه زاهدان:

مقابله با تروریست نیازمند عزم جهانی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۱۴:۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۳۱۲
مقابله با تروریست نیازمند عزم جهانی است
امام جمعه زاهدان گفت : مقابله با تروریست نیازمند عزم جهانی است و در حقیقت با شعار نمی‌توان با این پدیده شوم مبارزه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: منظور ما از فرهنگ عمومی آداب رسوم و عرف جامعه است.

امام جمعه زاهدان افزود: زمانی ما می‌توانیم به فرهنگ کشور خدمت کنیم که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده کنیم.

وی بیان کرد: پدیده تروریسم از مصائب دردناک جامعه بشری است که جهان را ناامن کرده است.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه یمن به عنوان یک نمونه بارز از تروریسم تصریح کرد: مقابله با تروریست نیازمند عزم جهانی است و در حقیقت با شعار نمی‌توان با این پدیده شوم مبارزه کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اسلام‌ هراسی و ایران هراسی که امروز توسط غربی‌ها در دنیا شکل گرفته با روشنگری قابل برطرف شدن است چرا که ایران اسلامی خود قربانی تروریسم است.

 

امام جمعه زاهدان بیان کرد: برگزیدن اسامی اسلامی برای فرزندان زمانی افتخار بود اما امروز اینگونه نیست و اسامی غربی باب شده که باید بیشتر اهتمام داشته باشیم و فرهنگ اسلامیان را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: در برگزاری مراسم‌های ازدواج و عزاداری طبق عرف و فرهنگ اسلامی عمل کنیم.

وی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: هر سه وزارت‌خانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارند و باید فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: زمانی می‌توانیم به فرهنگ عمل کنیم که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه عملی کنیم.

وی بیان کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند عزمی جهانی است و با شعار نمی‌شود با این پدیده شوم مقابله کرد.

سلیمانی گفت: رهبری معظم انقلاب تلاش دارند اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را در دنیا از بین ببرند زیرا کشورهای غربی بانیان اصلی تروریست هستند.

خطیب نماز جمعه زاهدان ادامه داد: امروز همه می‌دانند که حمایت مالی تروریست‌ها و داعش و تکفیری‌ها به‌ وسیله کدام دولت‌ها صورت می‌گیرد همه می دانند جریان کشتار جمعی در یمن با هواپیماهای کدام کشورهاست

وی افزود: حدود یک‌سال و هفت ماه از جنایات ال‌سعود در یمن می‌گذرد و تا کنون در مجامع بین‌المللی و حقوق بشر هیچ اقدام چشم‌گیری برای دفاع از مردم یمن صورت نگرفته است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: همین رفتارها سبب شد تا شعار مرگ بر آل سعود  در کنار مرگ بر امریکا در کشورهای اسلامی نهادینه شود.

وی گفت: همه بدانند امروز مرگ بر آمریکا جزو استراتژی برنامه‌های عبادی ما مسلمانان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز