یادداشتی از امیر رضا صفایی :

۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی

۱۳۹۵/۰۸/۱۴ - ۱۶:۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۳۵۷
۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی
منظور از فرهنگ عمومی وجوه یا ابعاد یا قلمرو‌هایی از فرهنگ است که با عامه مردم در ارتباط می‌‌‌‏باشد. بر فرهنگ عمومی قانون رسمی، تقویت کننده یا بازدارنده ای حاکم نیست, بلکه هرگونه تغییر یا دستکاری این فرهنگ به استقبال و پذیرش عموم جامعه بستگی دارد. اهمیت این حوزه فرهنگی، برنامه ریزان اجتماعی بسیاری از کشورها را به بررسی واداشته است.

 

امید که بدانیم تک تک ما متعلق به این فرهنگیم و بر آن اثر گذاریم. پویش مردمی حامیان امید نصف جهان با رویکرد امیدو شادی و لبخند در بیمارستان و همراهی بیماران سرطانی به سمت آینده ای سالم و پیروزی بر این بیماری تشکیل شده  و صرفا فرهنگ داوطلبانه ، کمک روحی - روانی و لبخند را در  بیمارستان امید در حال زنده کردن است . امیدواراست که بتوانیم با انرژی بیشتر ، در دستیابی به اهداف پویش که ؛ امید  و شاد کردن ؛  بیماران و خانواده آنها است ، موفق باشیم ، و بیمارستان امید که خود سرطان دارد را با امید به خداوند متعال و همراهی شما درمان کنیم .

 

یکی از اولین همراهان  پویش امید ، مسعود صرامی سرمایه گذار خیر و محبوب ، و تاثیرگذار موفق در فرهنگ عمومی شهر میباشد . با حمایت این خیر عزیز ، توفیق برگزاری دو برنامه امید بخش و مفرح  را ، در قلب شهر داشتیم .  اولین برنامه ؛ جُنگ حامیان امید بود که  با حضور چشمگیر همشهریان عزیز برگزار شد . در این برنامه که بیش از 3000 نفر از اهالی اصفهان ، شهر زیبای خدا در آن حضور داشتند ، تلاش گردید که جوانه های امید با شاد کردن در دل عزیزان بیمار زنده نگه داشته شود . دومین برنامه که با عنوان ؛ جشنواره لبخند امید برگزار شد و محتوای این برنامه ، عکس و نقاشی کودکان سرطانی بیمارستان امید بود ،  که بیش از  100 هزار نفر در 4 روز در جشنواره شرکت کردند و روحیه ای امیدوارانه وشاد را در این عزیزان ایجاد نمودند . به لطف خدا و حمایت مردم عزیزمان هردو برنامه ، با شکوه و همراه با دستاوردهایی عظیم همراه بود و تحولی نو وشاد در شهر ایجاد کرد از. دستاورد های این برنامه ها دو موضوع بسیار چشمگیر و با ارزش بود ؛ اول : امید سازی و امیدواری در بین بیماران سرطانی که به شدت نیاز به حمایت روحی دارند و دوم : همراه ساختن مردم خیر ، و برانگیزاندن روحیه داوطلبانه شاد آنان جهت شرکت در امور خیر و تحول در تفکر و نگرش مردم نصف جهان به بیمارستان امید  بود .

این سرمایه گذار خیر ، سه شنبه  18 آبان ماه در راستای توسعه فرهنگ عمومی و کارآفرینی ، تجربیات خود که یکی از آنها پروژه عظیم مرکز خرید قلب شهر  ، که مایه فخر و غرور شهر اصفهان و مرکز تکریم خریداران است و دیگری شهرک سلامت که احترام وخدمات بسیار خوب را به بیماران  در شهر ایجاد میکند ، را در اختیار جوانان میگذارد . در کنار سخنرانی ، مراسم تجلیلی از چند دهه خدمت به اقتصاد ، و کارآفرینی در شهر زیبای خدا توسط مسعود صرامی  صورت خواهد گرفت . تجلیل از این مرد بزرگ وخیر کار بسیار پسندیده ای است که با همت معاونت جوانان  اتاق بازرگانی  برگزار می گردد . چنینی اقداماتی توسط این مرکز مهم اقتصادی موید  آینده خوبی برای فرهنگ عمومی و بازرگانان جوان شهر  می باشد .  امید است توجه به فرهنگ عمومی مورد توجه افراد تاثیرگذار قرار گیرد .

امیررضا صفایی کارشناس ارشد برنامه ریزی گردشگری و رییس پویش مردمی حامیان امید نصف جهان (بیمارستان امید)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز