برگزاری دوازدهمین نشست کتابخانه ای کودک و نوجوان در روستای هفت جوی شهرستان قدس

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۹:۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۵۲۱
برگزاری دوازدهمین نشست کتابخانه ای کودک و نوجوان در روستای هفت جوی شهرستان قدس
به همت زینب محمدزاده پودینه کتابدار کتابخانه امام علی (ع) روستای هفت جوی شهرستان قدس دوازدهمین نشست کتابخوان با حضور اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران، عالیه یوسفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت:  به همت زینب محمدزاده پودینه کتابدار کتابخانه امام علی (ع) روستای هفت جوی شهرستان قدس دوازدهمین نشست کتابخوان با حضور اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار شد.

در این نشست هفت نفر از اعضاء کتابهای خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند که خلاصه کتابها به شرح زیر است:

کتاب «پیامبر و قصه هایش» نوشته «غلامرضا حیدری ابهری» ارائه توسط فاطمه ناجی دور باش/ این کتاب مجموعه پنج جلدی است که هر جلد 14 حکایت از زندگی رسول خدا (ص) را در بر می گیرد. این کتاب جلد دوم مجموعه است که شامل هم دعا، هم کار، برکت نماز، پیرزن دانا و... می باشد.

کتاب «زمان و فصل ها» نوشته « برندا وال پل» ارائه توسط فاطمه علیزاده/ این کتاب از مجموعه «چراهای شگفت‌انگیز» است که برای گروه سنی «ب» و «ج» درباره پیدایش شب و روز، فصل‌ها، اختراع ساعت و تقویم، تقسیم زمان و نظایر آن توضیح می دهد. این مطالب در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده و با تصاویر رنگی همراه است.

کتاب «دنیای شگفت انگیز مورچه ها» نوشته «هارون یحیی» ارائه توسط عسل محمدی/ این کتاب به ‌زبانی ساده، اطلاعاتی درباره خصوصیات ظاهری و رفتارهای مورچه در قالب داستان به خواننده عرضه می کند. تصویرگری کتاب دوگونه است: یکی عکس های واقعی از طبیعت و دیگری نقاشی و طراحی رنگی که به جذابیت بیشتر کتاب افزوده است.

کتاب «مادر بزرگ را در ماه دیدم» نوشته «سرور کتبی» ارائه توسط فاطمه پور مصطفی/ کتاب شامل ده داستانک است. در همۀ این داستانک ها راوی به دنبال مادربزرگ از دست داده اش است و مدام در آسمان او را می جوید. داستانک ها تخیلی اند. با تخیل کودکان این سن هم خوانی دارند. درواقع نویسنده با استفاده از این تخیل کودکان که هرکه را از دست می دهند تصور می کنند به آسمان رفته است این داستانک ها رانوشته است.

کتاب «گل های ختمی بر دیوار» نوشته «مارتین ودل» ارائه توسط نازنین شهبازی/ این کتاب برای گروه سنی «ب» و «ج» تنظیم شده، و دربرگیرنده داستانی تخیلی، درباره دختری به نام «مری» است که در ماهیتابه کهنه و قدیمی، باغچه درست می‌کند.

کتاب «چراهای شگفت انگیز: لباس های محلی اقوام ایرانی» نوشته «رویا خوئی» ارائه توسط زهرا ابراهیمی/ نگارنده در این کتاب در قالب پرسش و پاسخ و به همراه تصاویر رنگی، کودکان گروه سنی «الف» و «ب» را با پوشاک محلی اقوام ایرانی آشنا می‌کند.

کتاب «جهان در قرن بیست و یکم: شهر های فضایی» نوشته «سارا آنجلیس» ارائه توسط نازنین بیک وردی/ «شهرهای فضایی» ما را به اعماق دنیاهای جدید در فضا می‌برد؛ از ایستگاه‌های فضایی مهاجرنشین تا قلب سیارات دیگر. و این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند: «آیا ما در آینده نزدیک با بستگان خود در کهکشان‌های دیگر دیدار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که در پایان به معرفی کنندگان کتاب هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز