دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد:

لزوم مدیریت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۵:۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۸۲۲
لزوم مدیریت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بر لزوم مدیریت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه نشست مسئولان قضایی استان قزوین گفت: با مدیریت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم اقدامات دستگاه های مختلف در این خصوص جلوه گر خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار کرد: امروزه تحولات و شیوه های جدید ارتکاب جرائم در جامعه، برخورد با جرم را پیچیده کرده و نمی توان تنها به برخورد با مجرم توجه کرد.

وی بیان کرد: از آنجایی که امر پیشگیری بدون برنامه و انسجام انجام می شود موجب خنثی شدن اقدامات دیگر و تحمیل هزینه های سنگین می شود بنابراین برای جلوگیری از بروز این معضلات باید به مقوله مدیریت در پیشگیری توجه ویژه ای کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را شامل پیش بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروهای دخیل همراه با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی دانست و اظهارکرد: مرحله اول فرایند شناخت مهمترین مسئله ای است که در این بخش تمامی دستگاه های یک استان باید درک مشترکی از مسئله داشته و به یک مدل علمی واحد برسند تا در راستای آن برنامه ریزی مدون انجام شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در خصوص شناسایی عوامل وقوع جرم گفت: پس از شناسایی معضل مهم استان ابعاد آن باید شناخته شود تا به علت شناسی و در نهایت ارائه راهکار مناسب دست یافته و بتوانیم بهترین راهکار را با توجه به مسئولیت های دستگاهها احصاء و اجرا نمائیم.

وی تصریح کرد: در این راستا دادستانی قزوین آمادگی حضور در کارگاه های علمی–کاربردی پیشگیری از وقوع جرم را داشته و در سال های گذشته نیز با حضور در این کارگاه ها، شاهد آثار مطلوبی بوده ایم.

این مقام قضایی با اشاره به ضرورت اولویت بندی جرایم گفت: اهمیت اولویت بندی جرایم بدین منظور است که در حال حاضر جرائم متنوع و متعدد هستند به نحوی که افزون بر یک هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد که اولویت بندی جرائم یا دعاوی یا آسیب های اجتماعی براساس اطلاعات و تجربیات جمعی مسئولین انجام می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز