پیگیری مصوبات سفر جهانگیری به اصفهان

سفر معاون اول ریاست جمهوری به اصفهان موثر در پیشبرد مسائل استان

۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۱۵:۵۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۸۵۲
سفر معاون اول ریاست جمهوری به اصفهان موثر در پیشبرد مسائل استان
استاندار اصفهان گفت: سفر معاون اول رئیس جمهور بعد از سفر دکتر روحانی به اصفهان نقطه ی عطفی در تصمیمات و پیگیری ها در خصوص مقوله ی زیست محیطی و آب استان بود.

به گزار برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه ی استان به تشریح نتایج سفر معاون اول رئیس جمهور و ۹ تن از اعضای هیأت دولت به اصفهان پرداخت و اظهارداشت: مدیریت استان به این دلیل پیگیر سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان بود چرا که ایشان بعد از رئیس جمهور بعنوان فرد اول اجرای کشور به شمار می رود و باید شناخت کاملی را نسبت به وضعیت، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان داشته باشند که اگر موضوعاتی در هیأت دولت مطرح می شود با شناخت کافی در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه افتتاح تعدادی از طرح های بزرگ و در سطح ملی از دیگر دلایل سفر معاون اول رئیس جمهور به اصفهان بود، ادامه داد : بازدید ها و دیدارهایی در سفر ایشان به اصفهان صورت گرفت که می تواند در پیشبرد مسائل استان بسیار موثر باشد.

استاندار اصفهان به دو جلسه ی معاون اول رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت قبل از سفر به اصفهان اشاره کرد و افزود: این دو جلسه عمدتا در خصوص آب بود که یکی با حضور اعضای شورای عالی آب برگزار گردید و در جلسه ای نیز در هیأت دولت در روز چهارشنبه به مسائل اصفهان پرداخته شد بطوری که هفته ی گذشته، هفته ی اصفهان در رسانه های ملی و دولت بود.

زرگرپور با اشاره به اینکه ۹ نفر از وزیران، معاونین وزیران و معاونین رئیس جمهور بهمراه دکتر جهانگیری به اصفهان سفر کردند، خاطرنشان کرد: افتتاح ورزشگاه بزرگ نقش جهان بعنوان مهمترین پروژه ی ورزشی بعد از انقلاب، تولید ریل ملی که سه سال قبل کلنگ آن توسط وزیر راه و شهرسازی زده شد که سالانه ۴۰۰ هزار تن ریل می تواند تولید نماید از جمله پروژه های مهمی بود که در این سفر به بهره برداری رسید.

زرگرپور افزایش تولید ریخته گری فولاد مبارکه ،فاز دوم خط نخست مترو شامل ۴ ایستگاه و تونل بین دو ایستگاه میدان شهدا و چهارراه تختی، افتتاح طرح آبرسانی و تصفیه خانه ی گلپایگان توسط وزیر نیرو، خط آبرسانی و تصفیه خانه ی خوانسار، شهرک فناوری استان و خط انتقال آب به شهرسان گز و برخوار از دیگر پروژه هایی عنوان نمود که در این سفر با حضور اعضای هیأت دولت به بهره برداری رسید.

مدیرارشد استان به بازدید های معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: بازدید از هسا با ظرفیت بسیار وسیعی از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات صورت گرفت که باید این ظرفیت های بالقوه به بالفعل تبدیل شود و امیدواریم این ظرفیت ها شناخته شود و برای استفاده ی موثر ازاین ظرفیت ها تصمیمات خوبی گرفته شود.

وی تصریح کرد: بازدید از شرکت اسنوا و خط تولید یخچال ساید بای ساید و بازدید هوایی از بخشی از زاینده رود از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهور به اصفهان بود.

رسول زرگرپور به دیدار با آیت الله مظاهری و آیت الله ناصری اشاره کرد و اذعان داشت: آیت الله مظاهری سخنان بسیار مهم و اثرگذاری را عنوان نمودند و با انتقاد از برخی وزرا خواستار اجرای تعهدات خود در سفر های قبلی شدند.

وی به دو جلسه ی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان و بررسی چالش های اصلی استان اشاره کرد و افزود: در جلسه ی اقتصاد مقاومتی عملکرد برنامه های اقتصاد مقاومتی استان مرور شد و مشکلات و مسائل بررسی گردید و ایشان انتظارات خود را از برنامه های استان بیان نمودند.

استانداراصفهان با بیان اینکه در جلسه ی بررسی چالش های استان که با حضور کلیه ی ۹ نفر اعضای هیأت دولت و همچنین مسئولسین اجرایی استان برگزار گردید دو چالش اصلی مسائل زیست محیطی و آب استان به تفصیل بررسی گردید، گفت: جمع بندی های خوبی در این زمینه صورت گرفت به طوری که سفر معاون اول رئیس جمهور بعد از سفر دکتر روحانی به اصفهان نقطه ی عطفی در تصمیمات و پیگیری ها در خصوص مقوله ی زیست محیطی و آب استان بود.

تأکید معاون اول رییس جمهور بر تکمیل سامانه دوم آب شرب اصفهان

زرگرپور به نتایج سفر معاون اول ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهارداشت: بر تکمیل سامانه ی دوم آب شرب اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال تاکید شد و دکتر جهانگیری تاکید نمودند که هر چه سریعتر باید این سامانه اجرایی شود که شامل خط لوله و تصفیه خانه است.

ویاضافه کرد: لاینینگ تونل سوم کوهرنگ در مراحل نهایی کار است و سد کوهرنگ ۳۰ درصد پیشرفت داشته و در سال ۹۵ ، ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است و قرار است ۱۰۰ درصد آن تامین شود و برای تکمیل آن ۴ هزار میلیارد ریال نیز تعهد شده است که امیدواریم با تغییر پیمانکار و نظارت بیشتر هر چه سریعتر این طرح مورد بهره برداری قرار گیرد.

استانداراصفهان با بیان اینکه ۴ استاندار طی نامه ی به وزیر نیرو خواستار اجرای هرچه سریعتر این سد بهشت آباد شده بودند، گفت: بحث ناکافی بودن مطالعات و نبودن ارزیابی های زیست محیطی مطرح شده بود که در جلسه مطرح گردید و این دو مقوله بررسی گردید و معاون اول رئیس جمهور تاکید بر تسریع هر چه سریعتر عملیات اجرایی این سد شدند.

وی با تاکید بر اینکه آب این سد صرفا برای آب شرب است گفت: همه ی مصوبات را داراست و مشکلی در این باره وجود ندارد.

واگذاری ساماندهی کل حوضه آبی زاینده رود به صنف کشاورزان

وی ساماندهی رودخانه را از دیگر موارد عنوان کرد و اظهارداشت: مقرر گردید که ساماندهی کل حوضه ی زاینده رود در استان اصفهان به صنف کشاورزان واگذار گردد و با قوت کار ادامه پیدا کند که این طرح در حال حاضر در مرحله ی عقد قرار داد است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه کنترل برداشت ها در دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری طی توافقتانه با استاندار چهارمحال بختیاری به دو صنف کشاورزی اصفهان و چهارمحال واگذار شود، گفت: قرارداد نهایی در حال امضا است و این نوید را می دهد که توسط خود کشاورزان کنترل بر برداشت ها صورت گیرد و برداشت غیرمجاز در منطقه صورت نگیرد.

استانداراصفهان با بیان اینکه برای کل کشاورزی حوضه ی آبریز زاینده رود مقرر گردید که برنامه ی جامع کشت تدوین گردد، افزود: یک طرح کاملا ویژه و اختصاصی توسط وزیر کشاورزی تدوین خواهد شد که هم در رابطه با الگوی کشت و هم افزایش راندمان و بهره وری و استفاده از سیستم مدرن با مشارکت و همکاری کامل کشاورزان برنامه ریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی حوضه ی آبریز زاینده رود به ریاست وزیر نیرو تشکیل می شود گفت: برنامه ی توزیع آب سال ۹۵-۹۶ را متناسب با میزان بارش و با مشارکت کشاورزان تعیین خواهند کرد.

رسول زرگرپور افزود: در قالب صندوق خسارت و با اجرای فرایند مصوبه در طرح ۹ ماده ای تامین خسارت نکشت صورت خواهدگرفت که در حال حاضر این صندوق در هیأت دولت است و در آینده ی نزدیک مصوب خواهد شد.

زرگرپور با تاکید براینکه تمامی این اقدامات و پیگیری ها در قالب مصوبات قانونی بودجه، شورای عالی آب و شورای هماهنگی حوضه ی آبریز زاینده رود است، گفت: هیچ چیزی خارج از این مصوبات اجرا نخواهد شد.

وی افزود: در طول سه سال گذشته اقداماتی که در رابطه با بخش کشاورزی صورت گرفته است با هماهنگی کامل صنف کشاورزان انجام شده و به پیشنهاد استاندار اصفهان نماینده ی اعضای صنف کشاورزی عضو شورای هماهنگی حوضه ی آبریز زاینده رود است و کمیته ی ۵ نفره ی توزیع آب نیز تشکیل شده است و تمامی این موضوعات با کشاروزان هماهنگ می شود.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه تمامی این اقدامات با کلیه ی ذینفعان در استان های مختلف هماهنگ می شود، گفت: یپگیری ها در همان قالب صورت می گیرد و از این نظر نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور در این سفر با وزرا و اعضای هیأت دولت جدی و باصراحت صحبت کردند و تاکید نمودند که هر سه ماه یکبار پیگیر این مصوبات خواهند بود و امیدواریم که باعث خیر و برکت برای استان اصفهان باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز