رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی:

۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق اقتصادی به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی پرداخت شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۸:۵۲:۵۴
کد خبر: ۴۷۸۹۶۹
۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق اقتصادی به واحدهای تولیدی خراسان جنوبی پرداخت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۴۱ واحد تولیدی در استان بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق اقتصادی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، داوود شهرکی ظهر امروز در مراسم نکوداشت روز ملی صادرات خراسان جنوبی اظهار داشت:  آنچه که در اقتصاد مقاومتی برآن تأکید شده است توجه به اقتصاد درون و تکیه بر تولید داخل است.

وی افزود: در خراسان جنوبی ظرفیتهای خوبی وجود دارد که می‌تواند در کشور شاخص باشد همچنین نقش خراسان جنوبی در اقتصاد کشور بسیار مهم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما جزو 5 استان برتر کشور هستیم، بیان کرد: خراسان جنوبی با 2.5 تن ذخایر کشف شده 7 درصد از ذخایر کشور را در اختیار دارد و همچنین در بحث پتاس و املاح معدنی رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است.

شهرکی با اشاره به وجود 50 هزار بافنده در استان تصریح کرد: از این تعداد حدود 5 هزار بافنده تحت پوشش بیمه هستند و همچنین دو برند فرش قهستان و مود ثبت جهانی شدند و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه استان استفاده کرد.

وی فلسفه روز صادرات را قدردانی از صادرکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: صادرات پاشنه اقتصاد کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی حوزه فولاد کارخانه قاین یادآور شد: این کارخانه چندین سال است که تعطیل است بنابراین با رفع برخی از مشکلات در این کارخانه سعی می‌شود تا پایان امسال تست سرد آن راه‌اندازی شود.

شهرکی با اشاره به اینکه نگاه دولت به تولید فارغ از بحث نفت است، اظهار داشت: سیاستهایی برای توسعه بخش صنعت و معدن در 3 بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری تبیین شده است.

وی با اشاره به کارخانه سیمان باقران و کک طبس افزود: این دو کارخانه دارای ظرفیت صادراتی خوبی دارند و امیدواریم تا پایان سال جاری به مرحله فعالیت و تولید برسند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز 4 برند در کشور به نام خراسان جنوبی است، گفت: همچنین استان  در بحث کشاورزی ظرفیتهای خوبی برای صادرات دارد.

شهرکی با بیان اینکه برای رشد و توسعه صادرات استان باید تولیدات افزایش یابد بیان کرد: تاکنون 241 واحد تولیدی در استان بالغ بر 150 میلیارد تومان تسهیلات در طرح رونق اقتصادی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیتهای استان مرز و همجواری با افغانستان است، گفت: میزان صادرات این استان به کشور افغانستان 2.5 میلیارد دلار است که در این راستا پیش‌بینی می‌شود تا پایان  امسال 230 میلیون دلار به کشور افغانستان صادر شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در حوزه صادرات نگاه به استان نگاه ویژه‌ای باشد، تصریح کرد: در حوزه صادرات هدفگذاری در استان 50 میلیون دلار بوده است بنابراین رسیدن به این هدف نیازمند زیرساختهایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز