معاون عمرانی استاندار خبر داد:

حسابرسی از تعاونی های مسکن مهر در قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۰:۰۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۴۹۰
حسابرسی از تعاونی های مسکن مهر در قزوین
علی فرخزاد از حسابرسی از فعالیت و عملکرد 3تعاونی مسکن مهر در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه بررسی بیمه مسکن مهر استان قزوین که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد با اعلام این خبر گفت: تاکنون فعالیت و عملکرد 3تعاونی مسکن مهر در استان قزوین حسابرسی شده و فعالیت سایر تعاونی های این مسکن نیز در آینده حسابرسی می شود.

فرخزاد اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه هر مورد و مسئله ای که مرتبط با مسکن مهر بوده جزء پروژه مسکن مهر است و باید قوانین و اصول مرتبط با آن رعایت شود.

وی عنوان کرد: اطلاعات مرتبط با بیمه مسکن مهر ضمن خارج شدن از حسابرسی ماده 47، باید بیمه مسکن مهر 52هزار ریال به ازای هر متر مربع محاسبه شده و اطلاعات و موضوعات تعاونی های مسکن به تأمین اجتماعی ارائه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: تعاونی های مسکن مهر مکلف هستند مبلغ 52هزار ریال به ازای هر مترمربع دریافت کنند و در صورت دریافت مبلغی غیر از بیمه باید صورت حساب صادر کنند چراکه هر شرکت و تعاونی دارای دفاتر قانونی بوده و موضوعات ثبت و ضبط می شود.

فرخزاد تاکید کرد: فعالیت‌ 3تعاونی مسکن حسابرسی شده است و بقیه تعاونی ها هم در دستور کار قرار دارند که با توجه به افزایش تعداد تعاونی ها باید حسابرسی آنان انجام شود.

وی با بیان اینکه  فعالیت تعاونی ها برای اینکه  مشمول بیمه شوند باید در قالب پروژه های مسکن مهر باشد خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه لایحه مسکن مهر در زمینه بیمه مقرر شده که تأمین اجتماعی به ازای هر مترمربع 5هزار و 200تومان بیمه دریافت کند که این هزینه پرداخت و مفاصاحساب آن هم انجام شده و در صورت انحلال تعاونی باید حسابرسی دفاتر در سازمان تأمین اجتماعی صورت پذیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: براساس اصل 138 قانون اساسی تعرفه بیمه تأمین اجتماعی برای مسکن مهر فقط 52هزار ریال به ازای هر مترمربع بوده که باید این مبلغ دریافت و مفاصاحساب صادر شود.

فرخزاد با اشاره به ماده47 مطرح کرد: با توجه به اینکه بر حسابرسی شرکت ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی تأکید شده در بررسی ها باید به موضوعات و مسائل مرتبط با مسکن مهر توجه شود و مبنا 52هزار ریال به ازای هر مترمربع برای هر واحد مسکن مهر قرار گیرد و بر اساس ماده47 حسابرسی انجام گردد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت هایی که خارج از پروژه مسکن مهر انجام می شود باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز