باید شرایط آرامش، هم افزایی و هماهنگی را حفظ کنیم

به شرط بارندگی برای پاییز دوم آب رها خواهد شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۱۵:۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۷۹۷۳۴
به شرط بارندگی برای پاییز دوم آب رها خواهد شد
استاندار اصفهان گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مشکلات آبی به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سامانه ی دوم آب شرب اصفهان و بهشت آباد اجرایی شود.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ای با تعدادی از معتمدین کشاورزان شرق اصفهان ضمن تشریح اقدامات مدیریت استان در دولت تدبیر و امید در خصوص مسائل مربوط به آب، تصریح کرد: سه سال قبل زمانی که در خصوص مسائل آب بحث می کردیم حق و حقوق کشاورزان مشخص نبود و در مورد احیای حوضه ی آبریز زاینده رود طرح و برنامه ای وجود نداشت.

وی اظهارداشت: پس از سه سال تلاش و پیگیری سند حق آبه ی کشاورزان مشخص گردید و در حال حاضر رژیم طبیعی رودخانه ی زاینده رود، تونل ۱ و ۲ و همچنین طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود را همه قبول کرده اند و این دستاوردها در طول این مدت ارزشمند است.

استاندار اصفهان افزود: در حال حاضر سهم ۳ استان از آب حوضه ی آبریز زاینده رود و همچنین سهم آب کشاورزی و صنعت مشخص شده است و مدیریت یکپارچه بر حوضه حاکم شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از سفر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، به اصفهان در جلسه ی شورای عالی آب تمام مسائل مربوط به حوضه ی آبریز زاینده رود مطرح شد و مدیریت استان بعنوان نماینده ی مردم استان از این موضوع با جدیت دفاع کرد،اذعان داشت: در جلسه ی هفته ی گذشته ی هیأت دولت نیز حدود یک ساعت و نیم در خصوص مسائل و مشکلات اصفهان بحث شد و این نشان از دغدغه ی مدیریت استان و دولت در خصوص آب و مشکلات اصفهان و کشاورزان است.

وی یادآور شد: طی یک هفته ی گذشته با حضور عالی ترین مقامات دولتی مسائل مربوط به کشاورزان پیگیری شده است و امیدواریم که هرچه سریعتر اجرایی گردد.

استاندار اصفهان افزود: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان مشکلات آبی به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که سامانه ی دوم آب شرب اصفهان و بهشت آباد اجرایی شود.

رسول زرگرپور افزود: در این سفر همچنین صندوق خسارت کشاورزان تثبیت گردید که در جلسه ی شورای هماهنگی احیای حوضه ی آبریز زاینده رود به تصویب خواهد رسید.

زرگرپور به تدوین طرح ویژه جامع کشاورزی در حوضه ی آبریز زاینده رود توسط وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و اظهارداشت: در سفر معاون اول رئیس جمهور مقرر شده است که طرح ویژه کشاورزی استان اصفهان با روش های جدید و حداقل مصرف آب توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه شود که میزان آب موجود را با روشهای نوین و با حداقل آب مصرفی در بخش کشاورزی مصرف نمایند  که این امر می تواند در ایجاد اشتغال بسیار موثر باشد و نظام صنفی کشاورزان باید تدوین این طرح را به طور جدی پیگیری نماید.

استاندار اصفهان به جلسات مدیریت استان با اعضای نظام صنفی کشاورزان بعنوان یک نظام معتبر و قانونی و نمایندگان کشاورزان استان اشاره کرد و افزود: بعد از آخرین جلسه طلب ۱۳۰ میلیارد تومانی کشاورزان بابت خرید گندم از طریق وزیر کشور پیگیری شد و طی ۲۴ ساعت کلیه ی طلب کشاورزان پرداخت گردید.

زرگرپور در خصوص تسهیلات دریافتی کشاورزان از بانک ها،گفت: اقدامات حمایتی خوبی در خصوص دیرکرد و تمدید وام ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در آن جلسه همچنین بیمه ی کشاورزان و فرانشیز مطرح گردید که هماهنگی ها و پیگیری های آن صورت گرفته و در آینده ی نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کشاورزان خواستار نظارت بر برداشت های غیر مجاز در کل حوضه ی آبریز زاینده رود بودند،ادامه داد: با تفاهم نامه ی صورت گرفته بین دو استان مقرر گردید برداشت های رودخانه ی زاینده رود از زردکوه تا تالاب گاوخونی توسط صنف کشاورزان دو استان نظارت شود.

زرگرپور با بیان اینکه ساماندهی رودخانه ی زاینده رود از دیگر مطالبات کشاورزان بود که به این صنف واگذار شده است، تاکید کرد: این امر اشتغال خوبی ایجاد خواهد کرد و سرمایه خوبی را نیز به منطقه خواهد آورد که باید به صورت جدی از سوی صنف کشاورزان پیگیری و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در طول سه سال گذشته استاندار اصفهان تلاش نمود که در تمامی جلسات مرتبط نمایندگان صنف کشاورزان استان نیز حضور داشته باشند و تمامی اقدامات با آن ها هماهنگ شود زیرا زمانی که با آن ها مذاکره می شود یعنی با کشاورزان مذاکره شده و هماهنگی لازم با کشاورزان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نباید شرایط هماهنگی و هم افزایی که امروز وجود دارد را به هم بزنیم، گفت: در صورتی این اقدامات اجرایی خواهد شد که این شرایط حفظ شود و باید فضا را آماده کنیم تا پیشنهادات و مصوبات قدم به قدم اجرایی شود.

رسول زرگرپور افزود: باید شرایط آرامش، هم افزایی و هماهنگی را حفظ کنیم و دست در دست هم دهیم تا مصوبات هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی یادآور شد: طبق توافق صورت گرفته با نظام صنفی کشاورزان به شرط بارندگی و نزولات آسمانی برای پاییز دوم آب رها خواهد شد و در غیر این صورت خسارت نکشت به کشاورزان پرداخت می شود.

استاندار اصفهان عنوان نمود: با توجه به مشکلات کشاورزی در شرق اصفهان هیچ دستگاه خدماتی حق قطع خدمات و انشعابات منازل مسکونی کشاورزان را در این منطقه نخواهد داشت.

مدیر ارشد استان در پایان گفت: همه ی این اقدامات طی ۲ و نیم سال گذشته انجام شده است و امیدواریم که با به نتیجه رسیدن این اقدامات و با حفظ آرامش در استان شاهد تغییر در شرایط منطقه باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز