معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش اردبیل:

۱۰ درصد از بی‌سوادان در اردبیل برای سوادآموزی مراجعه می‌کنند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۸۱۴
۱۰ درصد از بی‌سوادان در اردبیل برای سوادآموزی مراجعه می‌کنند
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: با وجود فراهم کردن شرایط مختلف برای سوادآموزی، کمتر از ۱۰ درصد از بی‌سوادان مراجعه شخصی برای سوادآموزی دارند.

به گزارش برنا، دیوان اکبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: به غیر از مراجعات شخصی مابقی سوادآموزان از طریق مراجعه خانه به خانه نیروهای آموزش‌وپرورش جذب شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه علاقه‌مندی به سوادآموزی در بین بی‌سوادان مطلوب نیست و با این وجود آموزش‌وپرورش تلاش می‌کند، زمینه سوادآموزی را فراهم سازد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان انسداد مبادی بی‌سوادی را منوط به سوادآموزی افراد شش سال و بالاتر جامعه دانست و تأکید کرد: متأسفانه همچنان در این گروه سنی افراد بی‌سواد در استان وجود دارند.

به گفته اکبری فر کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست بیشترین تعداد بی‌سوادان در سنین پایین را تشکیل می‌دهند و اغلب این کودکان در حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.

وی با تأکید به اینکه سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند عزم عمومی است، اضافه کرد: لازم است رغبت و علاقه‌مندی از سوی افراد بی‌سواد نیز برای سوادآموزی مشاهده شود تا برنامه‌ها خروجی مناسب داشته باشد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان افزود: در سال جاری آموزش‌وپرورش استان سوادآموزی ۱۵ هزار نفر را در دستور کار دارد که تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

اکبری فرد متذکر شد: با توجه به عملکرد استان در بحث سوادآموزی، این استان در گروه پنج استان برتر کشور قرار گرفته است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز