فرماندار خلخال :

ضرورت تبدیل جاده خلخال- اسالم به جاده اصلی گردشگری

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۱:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۸۱۶
ضرورت تبدیل جاده خلخال- اسالم به جاده اصلی گردشگری
فرماندار خلخال از ضرورت تبدیل جاده فرعی خلخال- اسالم به یک جاده اصلی گردشگری در این استان تأکید کرد

به گزارش برنا، علی نظری  در بازدید از پروژه‌های راهسازی خلخال تصریح کرد: تبدیل جاده خلخال- اسالم به یک جاده اصلی چندی است که در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۴۰ درصد اجرای آن پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت مطلوب این پروژه پیش‌بینی می‌شود این جاده سال آینده به بهره‌برداری برسد و به دلیل جاذبه‌های گردشگری تبدیل آن به جاده اصلی به جد دنبال می‌شود.

فرماندار خلخال با تأکید به اینکه این جاده شریانی است و استان‌های شمالی را به خلخال تبدیل می‌کند، ادامه داد: در واقع تعریض جاده و اجرای شیب متناسب با یک جاده اصلی در این طرح برنامه ریزی شده است.

وی با تأکید به ضرورت تبدیل این جاده به جاده اصلی در حوزه استحفاظی استان گیلان متذکر شد: در واقع اگر نسبت به این مهم بی‌توجهی شود عملاً زحمات راهسازی حوزه اردبیل نیز بی‌نتیجه خواهد بود.

به گفته فرماندار خلخال این جاده می‌تواند استان‌های شمالی را به استان‌های شمال غرب کشور متصل کند و اهمیت ویژه‌ای در توسعه گردشگری این منطقه دارد.

نظری در خصوص آخرین وضعیت جاده خلخال- پونل نیز متذکر شد: تمامی عملیات تثبیت، روکش و آسفالت این جاده به اتمام رسیده و از هفته دولت نیز بهره‌برداری از آن آغاز شده است.

وی با تأکید به اینکه در جاده خلخال- ماسوله نیز ویژگی‌های گردشگری جاده اهمیت ویژه دارد، ادامه داد: امسال ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این جاده اختصاص یافته و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار خلخال با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستان ادامه داد: خلخال- ماسوله ارتباط دهنده خلخال به روستای هدف گردشگری ماسوله تنها با ۸۰ کیلومتر راه ارتباطی است.

وی به فعال بودن جاده هشتجین- سرچم به طول ۱۳ کیلومتر اشاره و تأکید کرد: برای اتمام این جاده نمی‌توان زمان مشخصی در نظر گرفت و انتظار می‌رود سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته نظری در جاده‌های روستایی شهرستان نیز اقدامات قابل‌توجهی انجام شده بطوریکه میزان برخورداری از آسفالت جاده‌ها از ۲۷ درصد از سال ۹۲ به ۴۶ درصد در سال جاری رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز