وزیر بهداشت:

۱۱ میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت بیمه شدند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۱۳۹
۱۱ میلیون نفر در طرح تحول نظام سلامت بیمه شدند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علاوه بر اینکه طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی شد، حدود 11 میلیون نفر نیز در این طرح بیمه شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن قاضی‌زاده هاشمی از طریق ویدئوکنفرانس در افتتاح هم‌زمان 714 واحد تک نفره زایمان طبیعی در سراسر کشور از جمله افتتاح 105 اتاق زایمان طبیعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان هاشمی‌نژاد این شهر، بیمه‌های کشور را با کارکرد صندوق محوری برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیمه‌های درمانی در ایران به معنای واقعی کارکرد ندارند و ساماندهی ین بیمه‌ها نیازمند استفاده از شیوه‌های علمی است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به افتتاح هم‌زمان 714 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در کشور اضافه کرد: ساخت و بازسازی این مراکز ازجمله نتایج مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است و اگر در این راستا یک‌هزار و 800 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی تا پایان عمر دولت یازدهم ایجاد شود بی‌تردید آرامش برای مردم حاصل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه اجرای طرح واحدهای تک‌نفره زایمان طبیعی در کنار رعایت حدود شرعی، حدود فردی اشخاص را نیز مدنظر قرار می‌دهد یادآور شد: علاوه بر اینکه طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی شد، حدود 11 میلیون نفر بیمه شدند چراکه این گروه از مردم تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت حتی امکان پرداخت هزینه‌های بیمه را نیز نداشتند.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز خرسندی نسبت به پرداخت 3 و 6 درصدی هزینه‌های درمانی روستائیان و شهروندان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: علاوه بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت سبب سنگین‌تر شدن مسؤولیت دولت و مجلس شده است، برای اجرای کامل آن نیازمند منابع پایدار هستیم.

وی گفت: بیشترین میزان اجرای کامل پروژه‌های عمرانی در کشور در حوزه سلامت صورت گرفته اما ساخت، تجهیز و فعالیت نیروی انسانی در  پروژه‌های بخش سلامت نیازمند اعتبارات مشخصی است که پایدار بودن آن را تأیید می‌کند.

گفتنی است 105 اتاق تک‌نفره زایمان طبیعی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان این دانشگاه هم‌زمان با سراسر کشور ازجمله بیمارستان هاشمی نژاد مشهد، افتتاح شد.

 

نظر شما