به منظور توسعه حمل و نقل پاک و کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی باشگاه شهروندی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مشهد

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۱:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۱۸۴
راه‌اندازی باشگاه شهروندی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مشهد
مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از راه‌اندازی باشگاه شهروندی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سعید اکبریان بیان کرد: یکی از برنامه‌های تصویب شده در شهرداری مشهد که با جدیت پیگیری می‌شود توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است.

وی افزود: در راستای اجرای این برنامه که مورد حمایت شهردار، شورای عالی برنامه‌ریزی، شورای شهر و کمیسیون حمل و نقل قرار گرفت، هر اقدام فرهنگی که سبب توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی شود، اجرایی می‌گردد.

مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از اقدامات فرهنگی راه‌اندازی باشگاه شهروندان دوچرخه‌سوار و پیاده‌رو است.

اکبریان ادامه داد: در قالب این طرح نرم‌افزاری طراحی شده که شهروندان می‌توانند با دانلود رایگان آن میزان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خود را ثبت کنند تا نرم‌افزار رتبه را در بین شهروندان مشهدی اعلام کند.

وی اضافه کرد: با شرکت در این طرح و استفاده از این سامانه، شهروندان می‌توانند از مشوقات، تخفیفات و جوایز شهرداری بهره‌ ببرند.

مشاور و مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در راستای توسعه استفاده از حمل و نقل پاک در بین شهروندان به تمام ادارات سطح شهر اعلام شده تا در صورت داشتن فضای مناسب برای پارک دوچرخه، شهرداری مشهد چرخ‌وند رایگان نصب می‌کند.

اکبریان بیان کرد: درحال حاضر تنها 1.8 درصد سفرهای شهری مشهد با دوچرخه انجام می‌شود که برنامه‌ریزی شده این رقم تا 5 سال آینده به 10 تا 12 درصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص تشویق کارکنان شهرداری به استفاده از دوچرخه نیز بیان کرد: در این راستا از معاونت مالی و اداری درخواست کردیم که طرحی برای حمایت از کارکنان دوچرخه‌سوار تهیه کنند که قول اجرایی شدن دادند.

 

نظر شما