وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دولت یازدهم توجه ویژه ای به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در هرمزگان داشته است/برای رونق دهی اقتصادی از طریق شبکه ملی اطلاعات تلاش می کنیم

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۷:۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۳۰۳
دولت یازدهم توجه ویژه ای به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در هرمزگان داشته است/برای رونق دهی اقتصادی از طریق شبکه ملی اطلاعات تلاش می کنیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: توجه به بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان‌های هرمزگان همواره مورد توجه دولت یازدهم بوده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر محمود واعظی در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از ابعاد مخلتف برای کشور و دولت از اهمیت بالایی برخودار است، عنوان کرد: دولت امروز برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در حال تلاش است و از طرفی نیز تمام هم و غم دولت برای حفظ وحدت و همدلی در داخل بوده تا کشور با وضعیت بهتری پیش برود.

وی ادامه داد: کشور در ابتدای کار دولت یازدهم با دو مشکل اساسی از جمله وضعیت کلی کشور در حوزه ارتباطات بین‌المللی مواجه بود که در این راستا بهبود و تقویت روابط با همسایگان در دستور کار قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تمامی تلاش کشورهای دنیا بر این است که با کشورهای پیرامونی و هم حوزه خود کمترین مشکلی را داشته باشند و در این راه ما نیز همین رویه را در پیش گرفته‌ایم.

واعظی تصریح کرد: امروز ایران در حال بازیابی جایگاه خود در اپک و بازار صادراتی و رفع مشکلات با کشورهای دیگر و تعامل عزت‌مندانه با کشورهایی است که با آنها مشکلات اساسی داریم.

وی با بیان اینکه تراز مالی و تجاری کشور در حال مثبت و بهبود با سرعت بالاست، اضافه کرد: مقاومت مردم و حمایت و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مذاکرات سبب شده کشور در رویه‌ای آرام راه توسعه خود را ادامه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز در دنیا دیگر کسی راه ایران‌ستیزی و شیعه ستیزی را نمی‌تواند در پیش بگیرد، اظهار داشت: تعامل هوشمندانه و منطقی با حفظ رویه عزتمندانه سبب شده که کسی در دنیا نتواند بهانه برای ایران‌ستیزی پیدا کند.

واعظی به بحران اقتصادی و کاهش قیمت نفت اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای ثروتمند در این شرایط با مشکلات اساسی و جذب وام روبرو شده‌اند و این در حالیست که همدلی مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب که در قالب طرح‌هایی همانند اقتصاد مقاومتی نمود پیدا کرد، سبب شد کشور به بهترین نحو ممکن این رویه را مدیریت کند.

وی به شرایط دیگر کشورهای همسایه‌ ایران اشاره کرد و افزود: در شرایط ناآرامی‌های منطقه شاهد ثبات ایران هستیم که این امر نشان از امنیت بالایی کشور می دهد که مهترین عنصر در توسعه اقتصادی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم در کشور آرامش دارند، خاطرنشان کرد: باید قدردان این آرامش باشیم و از طرفی نیز متاسفیم که برخی از اختلاف‌نظرها سبب می‌شود که با هدف زیرسوال بردن دولت، کمر به مقابله با دستاوردهای کشور ببندند.

واعظی گفت: ‌اینکه عده‌ای با ملاحظات سیاسی به رغم زیر سوال بردن دولت، کمر به تخریب فعالیت‌ها و دستاوردهای نظام بسته‌اند امری نادرست و غیرمتعارف است و کسانی دارند برجام و اقدامات مثبت کشور را زیر سئوال می‌برند که در زمان تحریم‌ها و قطع رابطه کشور با دنیا در سکوت کامل راه خود را ادامه دادند و باید گفت که این اینگونه حرکت‌ها هدفی جز القا ناامیدی ندارد.

وی با بیان اینکه همواره باید همه را به وحدت و همدلی و همبستگی دعوت کنیم، اضافه کرد: مجلسی که منتخب قاطع مردم و مورد تایید نهادهای نظارتی مربوط است به یک وزیر رای اعتماد داد، و از طرفی عده‌ای این امر را زیرسئوال می‌برند که مشخص نیست به دنبال چه هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه عده‌ای در رسانه‌های خود نشسته‌اند و هر روز یک مورد جدید برای تخریب دولت و دستاوردهای مردم پیدا می‌کنند، عنوان کرد: باید توجه داشت که تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در همان موعد معین آغاز شود و این نادرست است که برخی‌ها از الان با حضور در شهرستان ها و تکیه بر رسانه‌های حامی سعی در تخریب و به در کردن رقیب از گردونه انتخابات داشته باشند.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نیروی انسانی اشاره کرد و یادآور شد: توجه به بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان‌های هرمزگان همواره مورد توجه دولت یازدهم بوده است که در این راستا تکیه و برون سپاری امور به بخش خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی گفت: ‌در این وزارتخانه تمام تلاش بر استفاده از فارغ‌التحصیلان این حوزه است به نحوی که امروز 100 هزار اپلیکشن بومی توسط جوانان کشور طراحی شده است که می‌توان از این مسیر صادرات نیز داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزاتخانه برای همکاری در امور صادراتی با هرمزگان خبر داد و بیان داشت: تمام تلاش خود را برای رونق دهی اقتصادی از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: برای برای رفع کندی و بهبود سرعت اینترنت در هرمزگان نیز آمادگی کامل داریم کما اینکه در این سال‌ها ظرفیت پهنای باند در هرمزگان را چندین برابر کرده‌ایم و از طرفی شبکه انتقال اطلاعات استان نیز سه و تعداد مشترکین اینترنت استان نیز 10 برابر شده است و در حالی که از ابتدای دولت یازدهم روستاهای هرمزگان اینترنت نداشتند امروز بیش از 830 روستا در این روستا از اینترنت برخوردارند.

واعظی وی به راه‌اندازی مرکز آپا و شبکه پهن باند هرمزگان اشاره کرد و افزود: رتبه هرمزگان در حوزه ای‌سی‌تی تا قبل از این در کشور 14 بود که امروز به رتبه 11 بهبود یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کشیدن 900 کیلومتر فیبرنوری در هرمزگان و توسعه ظرفیت دو برابری در مباحثی همانند انتقال دیتا و اطلاعات و افزایش پهنای باند در این استان تا پایان سال خبر داد.

وی به مبحث دیتاسنتر اشاره و خاطرنشان کرد: برای این امر در نظر داریم که بخش خصوصی امور ایجاد آن را در نظر بگیرد که در صورت نبودن متاقضی فکری برای احداث این مرکز خواهیم کرد.

نظر شما