فرماندار رومشکان مطرح کرد:

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ‌ کتابخوانی در میان اهالی شهرستان/بخش سوری نیازمند یک کتابخانه است

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۳۴۷
ضرورت نهادینه کردن فرهنگ‌ کتابخوانی در میان اهالی شهرستان/بخش سوری نیازمند یک کتابخانه است
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان ریاست مهندس درمنان فرماندار شهرستان و با حضور اعضای این انجمن در محل فرمانداری رومشکان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رومشکان ریاست مهندس درمنان فرماندار شهرستان و با حضور اعضای این انجمن در محل فرمانداری رومشکان برگزار شد.

فرماندار رومشکان در این جلسه به برگزاری مسابقه‌های کتاب و کتابخوانی در رده‌های سنی مختلف در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف تأکید کرد و گفت:علاوه بر برگزاری مسابقات و برنامه‌هایی از این دست،بحث بروزرسانی کتابها، و مهمتر از آن نظارت و پیگیری و فرهنگ‌سازی در میان جامعه از طرق مختلف،جهت نهادینه کردن فرهنگ‌ کتابخوانی در میان اهالی شهرستان لازم و ضروری است.

 درمنان افزود:برگزاری جلسات(نظیر همین جلسه) فقط 5% در روند کتابخوانی میتواند تأثیرگذار باشدو 95% دیگر به پیگیری، نظارت و فرهنگ‌سازی بستگی دارد.

همچنین حجت‌الاسلام امرایی نماینده امام‌جمعه شهرستان و مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستانضمن بیان نکاتی در خصوص فرهنگ کتابخوانی،عنوان کرد بخش سوری نیازمند یک کتابخانه می‌باشد.

 طولابی مدیر کتابخانه عمومی شهرستان رومشکان نیز با اشاره به مشکلاتی در این حوزه نظیر کمبود جا و مکان،و همچنین بودجه لازم و خواستار همکاری لازم و هماهنگ سایر ادارات و نهادهای شهرستان در مقوله افزایش فرهنگ‌ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم،شد.

 طولابی در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی گفت:در این هفته مسابقات کتاب و کتاخوانی را برگزار می‌کنیم و در روز ۲۴ آبان ماه نیز ثبت نام و عضویت رایگان به صورت عمومی و برای همه‌ی رده‌های سنی خواهیم داشت.

همچنین طولابی ضمن تشکر و قدردانی از کمک‌های شهرداری شهر چغابل مرکز شهرستان،از فرماندار خواست  که در تأمین جوایز و هدایا،به این نهاد کمک نماید.

خبر: حسن امرایی - رومشکان

 

 

نظر شما