استاندار قزوین:

توسعه فرهنگ مستلزم اهمیت به کتابخوانی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۰:۴۱:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۴۲۶
توسعه فرهنگ مستلزم اهمیت به کتابخوانی است
فریدون همتی گفت: فرهنگ محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می شود و یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار کرد: دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بشناسد و به آن ارج نهد.

همتی افزود: کتابدار به عنوان متخصص اطلاعات، در فراهم آوری و ارزیابی منابع در همه اشکال تلاش می کند و موجب آگاهی عموم جامعه نسبت به مسائل اطلاعاتی می شود.

وی به نقش کلیدی و تاثیرگذار کتابدار در فرهنگ عمومی مردم اشاره و عنوان کرد: همه می دانیم نقش اصلی کتابداران ارائه خدمات مناسب به جامعه اهل مطالعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در کتابخانه های عمومی است.

استاندار قزوین در ادامه به علم کتابداری اشاره و تصریح کرد: کتاب شکوفایی فرهنگ یک جامعه است و در شرایط کنونی و جبهه فرهنگی کار کتابداران در کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه خیلی تاثیرگذار می باشد.

همتی به نقش پررنگ کتابداران در دفاع از ارزش های نظام و انقلاب اشاره و اذعان کرد: تکنولوژی که در اختیارمان است هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد که باید بتوان از جنبه های مثبت آن بهره برداری کرده و در جهت حفظ و صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی از آن استفاده کرد.

وی گفت: توجه به رشد فرهنگی افراد جامعه مهم است و در کشور ایران به واسطه داشتن تمدن کهن و فرهنگ غنی اسلامی این موضوع مهمی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در قزوین از کتابداران خواست تا خلاصه کتابهایی که خودشان مطالعه کرده اند را در شبکه های اجتماعی در قالب پیام های کوتاه نشر دهند.

رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین هم در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت موجود کتابخانه های استان پرداخت و برنامه های هفته کتاب را تشریح کرد.

اسماعیلی افزود: 60باب کتابخانه در استان قزوین وجود دارد و همچنین تعداد اعضای کتابخانه های استان 66000نفر می باشد که 43درصد این آمار را آقایان و 57درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

شایان ذکر است نمایشگاه کتاب استان قزوین به مناسبت بیست و چهارمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از تاریخ ٢٠ تا ٣٠آبان ماه در محل سرای سعدالسلطنه برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز