مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان خبرداد:

ایجادسه هزار و ۴۶۸ فرصت شغلی در نیمه نخست امسال دراستان/ارائه مشاوره های شغلی به دانشجویان در دفاتر کارآفرینی

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۲:۲۳:۵۳
کد خبر: ۴۸۰۵۴۳
ایجادسه هزار و ۴۶۸ فرصت شغلی در نیمه نخست امسال دراستان/ارائه  مشاوره های شغلی به دانشجویان در دفاتر کارآفرینی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی 6 ماه نخست امسال سه هزار و 468 فرصت شغلی در لرستان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، علی آشتاب سه شنبه شب در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان لرستان افزود: تعهد ایجاد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی در شش ماه نخست سالجاری طبق سند اشتغال استان چهار هزار و 489 نفر بوده که سه هزار و 468 شغل یعنی 77 درصد از این تعهد محقق شده است.

وی افزود: تعهد ایجاد اشتغال دستگاه های اجرایی استان لرستان در شش ماه نخست سال گذشته سه هزار و 103 تن بود که یکهزار و 958 شغل یعنی 63 درصد از میزان تعهد ایجاد شده فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ایجاد فرصت های شغلی در شش ماه نخست سالجاری در مقایسه با شش ماه نخست سال 94، 14 درصد افزایش یافته است.

آشتاب یکی از مشکلات لرستان را اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی دانست و افزود: یکی از راهکارهای رفع این معضل ایجاد دفاتر کارآفرینی در دانشگاه ها بوده که آخرین مرکز در دانشگاه آزاد مستقر شده است.

به گفته وی در دفاتر کارآفرینی مشاوره های شغلی به دانشجویان ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در واحدهای اقتصادی گفت: در قالب این طرح که فقط استان های لرستان و گلستان موفق به اجرای آن شده اند، 200 تن از فارغ التحصیلان دانشگاهی ظرف مدت 11 ماه در واحدهای اقتصادی استان مشغول به کار شدند.

وی افزود: در قالب طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، نیروی کار با محیط کار آشنا می شوند و بر سطح مهارت های آنها افزوده می شود.

وی با اشاره به فعالیت 15 مرکز کاریابی در سطح استان لرستان گفت: در6 ماه نخست سال جاری سه هزار و 597 جوینده کار در مراکز کاریابی استان ثبت نام کرده است که 672 تن از این افراد در بنگاه های اقتصادی مشغول به کار شده اند.

آشتاب افزود: 579 تن از جویندگان کاری که در 6 ماه نخست امسال در مراکز کاریابی استان ثبت نام کرده اند برای مهارت آموزی به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز