صدور کارت سلامت به شیوه الکترونیکی در استان آذربایجان غربی اجرایی شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۵:۲۱
کد خبر: ۴۸۰۵۴۸
طی مراسمی با حضور تعدادی از مدیران استانی و مسئولین دفاتر پیشخوان دولت از صدور الکترونیکی کارت سلامت در استان آذربایجانغربی رونمایی شد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رسول مقابلی رئیس مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان غربی در مراسم رونمایی از صدور الکترونیکی کارت سلامت که در یکی از دفاتر پیشخوانهای ارومیه برگزار شده بود گفت: مهندسی نقش و ساختار دولت و توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در راس برنامه های اصلاح نظام اداری قرار دارد و در این راستا در جهت کاهش تصدی گری دولت ، همه وزارتخانه ها و موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی کلیه خدماتی را که امکان ارائه آن به شیوه الکترونیکی باشد می بایست از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مردم ارائه کنند .

دبیر کارگروه پیشخوان دولت در استان آذربایجان غربی ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های دفاتر پیشخوان افزود : دفاتر پیشخوان نقش مناسبی را در تسهیل و تسریع خدمات عمومی و افزایش بازدهی و کیفیت ارائه خدمات به مردم دارند .

مقابلی گفت: نباید مردم را در کریدورها و سالن های ادارات گرفتار کنیم و ضروری است کلیه دستگاهها با عبور از شیوه سنتی و دولت دیوانسالار به سمت دولت شهروند مدار و دولت همراه حرکت خود را سرعت ببخشند .

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت در استان گفت : تاکنون 250 خدمت به دفاتر پیشخوان واگذار شده است که 170 خدمت آن مفید بوده و عموما" در این دفاتر انجام می شود و هم اکنون 100 خدمت دیگر در 10 دستگاه خدمات رسان استان که قابلیت واگذاری به دفاتر پیشخوان دارند ، نیز احصاء شده و واگذاری آنها بصورت کارشناسی با دستگاهها در دست بررسی و اقدام می باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری ادامه داد: کاهش تصدی گری و واگذاری خدمات به بخش خصوصی و میزان توفیقات دستگاهها در حرکت به سمت دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از جمله شاخص های مورد ارزیابی دستگاههای اجرایی خواهد بود .

شایان ذکر است آقایان نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و دکتر انتظار مهدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و رئیس انجمن پیشخوان دولت در استان نیز در این مراسم به ارائه نکته نظرات خود پرداختند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز