استاندار خبر داد:

دستور رییس جمهور برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۹:۲۸
کد خبر: ۴۸۰۵۶۸
دستور رییس جمهور برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی از دستور رییس جمهور برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های نیمه تمام این استان و تکمیل آن ها در دیدار و گفتگو با وی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رضا صالحی صبح در جلسه شورای اداری این استان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، با اشاره به دیدار و گفتگوی خود با رییس جمهور اظهار داشت: دکتر روحانی در این دیدار بر حفظ نشاط و شادابی مردم، ایجاد امید بیشتر در جامعه و سرعت بخشیدن به تکمیل طرح های نیمه تمام در استان تاکید و دستورات ویژه ای برای رفع موانع اجرای برخی طرح ها را صادر کرد.

وی با بیان اینکه طرح جی تی پی پی پتروشیمی بجنورد ( GTPP) اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: رییس جمهور نیز در دیدار دیروز بر اجرای این طرح بزرگ صنعتی تاکید کرد.

صالحی درباره اجرای این طرح افزود: بخشی از تاخیر در اجرایی شدن این طرح مربوط به تصمیمگیری برای تامین آب مورد نیاز و انتقال آب به منطقه ویژه اقتصادی طرح است که وزرات نیرو یا بخش خصوصی مجری طرح، یکی از آن ها باید این کار را انجام دهند.

وی همچنین از پیگیری وعده معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تخصیص 100 درصد اعتبارات عمرانی این استان در بودجه سال 96 و 20 واحد درصد بیش از متوسط کشوری برای توازن منطقه ای و ترمیم قانونی بودجه جاری استان در بودجه سال96، در حضور رییس جمهور خبر داد.

صالحی در ادامه گفت: اولویت سرمایه گذاری در خراسان شمالی در حضور رییس جمهور بر اساس آمایش سرزمین تعریف کردیم که توسعه کشاورزی مکانیزه و بازارگرا، توسعه صنایع تکمیلی وابسته به محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تکمیلی وابسته به مواد شیمیای، فلزات اساسی و اکسید، خوشه های صنعتی و زیرساخت ها و امکانات رفاهی و حمل و نقل مهمترین آن ها بودند.

مسایل مربوط به کمبود آب و حجم ذخایر سدهای موجود، وضعیت گازرسانی در شهرها و روستاهای استان و وضعیت پست های برق بهره برداری شده و در دست اقدام نیز از دیگر مسایلی بود که استاندار از مطرح کردن آن ها در ملاقات با رییس جمهور خبر داد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی بر پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان و همچنین سفر ریاست جمهوری نیز تاکید کرد و افزود: برخی از مصوبه ها به علت کمبود بودجه اجرایی نشده اند که باید در این راستا تلاش کنیم تا عقب ماندگی ها جبران شود.

وی در این جلسه به تاثیرات اجرای برجام و رفع تحریم ها، در استان خراسان شمالی نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت: یکی از آثار مهم برجام در این استان تکمیل فرودگاه بجنورد است که سامانه های اطلاع رسانی را تکمیل کنیم.

صالحی بر سرمایه گذاری در روستا و مناطق عشایری هم تاکید کرد و افزود: در این راستا کمک شود تا سرمایه گذاران در روستاها در صنایع کوچک سرمایه گذاریی کنند.

وی افزود: در کارگروه رفع موانع تولید نیز 390 واحد تولید در سامانه به ثبت رسیده است که از مجموع این تعداد 257 واحد به بانک ها معرفی شده اند.

استاندار خراسان شمالی افزود: از تعداد واحدهای معرفی شده هم 222 واحد به شعبه های بانک ها ارجاع داده شده اند اما تنها 56 واحد موفق به دریافت 370 میلیارد ریال تسهیلات شده است که این وضعیت خوبی نیست.

گفتنی است استاندار در ابتدای سخنانش به برگزاری نمایشگاه مطبوعات در تهران نیز اشاره و مطبوعات را دارای جایگاه بالایی در جامعه دانست.

وی همچنین از برنامه ریزی خود برای حضور در نمایشگاه مطبوعات و بازدید از غرفه های نمایندگان استان در این نمایشگاه خبر داد که به علت دستور رییس جمهور برای حضور در دفتر وی، موفق به حضور در نمایشگاه نشده است و بابت این موضوع از همه دست اندرکاران مطبوعات و کشوری و استانی در استان غذرخواهی کرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز