مدیر کل آموزش و پرورش لرستان :

لزوم تدریس مبتنی بر پژوهش/فعالیت ۱۰پژوهش سرای دانش آموزی در استان

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۳:۲۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۶۱۶
لزوم تدریس مبتنی بر پژوهش/فعالیت ۱۰پژوهش سرای دانش آموزی در استان
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت 10پژوهش سرای دانش آموزی در استان گفت : پژوهش سراهای دانش آموزی محلی برای رشد خلاقیت و ارتقای دانش وتوانایی دانش آموزان است .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،گودرز کریمی فر به ضرورت گذر از یادگیری های سطحی و حافظه محور اشاره کردوافزود : اگر بپذیریم که مدرسه کانون تحولات تربیتی است ، این کانون بدون بهره‌مند شدن از پژوهش و فن‌آوری در مدرسه و کلاس‌های درس ، نمی‌تواند مبنای تحول قرار بگیرد.

وی به لزوم تدریس مبتنی بر پژوهش اشاره و  خاطر نشان کرد : اگر تدریس معلم بر پژوهش و تحقیق استوار باشد ، فاصله  بین نظر و عمل از میان می‌رود و  میان نظرات علمی و کلاس درس پیوند حاصل می‌شود. کریمی فر رشد و بالندگی معلمان را حاصل و نتیجه پژوهشگری عنوان کرد و افزود :  معلم پژوهشگر چون بر اساس یافته‌های پژوهشی  به تدریس و آموزش می‌پردازد، داوری‌هایش دارای ارزش است و  می‌توان از این داوری‌ها به‌عنوان اصول آموزش‌وپرورش بهره جست.  کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که بدون پژوهش، آموزش هم دور از پویایی و نشاط خواهد بود و گفت :  پژوهش، موتور محرّک آموزش است. از این رو، هرچه پژوهش های علمی  قوی‌تر، با نشاط‌تر باشد، آموزش نیز، هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ روش، از پویایی، تحرّک و پیشرفت بیشتری برخوردار خواهد بود .

وی در ادامه به  پرورش روحیه پژوهشگری در دانش آموزان اشاره و تصریح کرد : دانش‌آموزان باید بیاموزند که به جای انباشت حقایق علمی در ذهن، چگونه بیندیشند، تصمیم بگیرند، درباره امور و دروس به درستی قضاوت کنند، خود، تحقیق و پژوهش کنند و به حقایق برسند و معلمان نیز باید  به این باور برسند که موقعیت پژوهشی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

کریمی فر در پایان سخنان خود به برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی در مدارس اشاره کرد و گفت : آزمون های پیشرفت تحصیلی ، المپیادها و جشنواره های علمی از جمله اقداماتی است که می تواند  روحیه تحقیق  و  پژوهش را در   دانش آموزان ایجاد کند .   

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز