به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار می شود؛

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ۲۰آبان ماه در قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۵:۴۰
کد خبر: ۴۸۰۶۲۶
پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ۲۰آبان ماه در قزوین
پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت 20آبان ماه و با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور در قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، با تمهیدات اندیشیده شده پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت طبق سنوات گذشته 20آبان ماه به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در این استان برگزار و شرکت کنندگانی از سراسر کشور در رشته های مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.

تاکنون برای این آزمون در بخش های حفظ جزء سی ام ٢١٤نفر، حفظ جزء اول ١٠٣نفر، حفظ ٣جزء ٧٩نفر، حفظ ٥جزء ١١٠نفر، حفظ ١٠جزء ٥٥نفر، حفظ ١٥جزء  ٣٢نفر، حفظ ٢٠جزء ٢٤نفر، حفظ کل قرآن ١٦نفر (در مجموع ثبت نام شدگان در آزمون حفظ  ٦٣٣نفر) و در بخش های مفاهیم یک تا سه ١٢٣نفر، مفاهیم یک تا شش ٤٣نفر، مفاهیم هفت تا نه ٢٠نفر، مفاهیم سوره مبارکه صف ٣١نفر، مفاهیم صحیفه سجادیه ٣نفر و تدبر در جزء ٣٠قرآن کریم ٧نفر (در مجموع ثبت نام شدگان در آزمون مفاهیم ٢٢٧نفر) ثبت نام کرده اند.

در مجموع ٨٦٠نفر در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت در رشته های حفظ، مفاهیم، صحیفه سجادیه و تدبر شرکت می کنند.

هر داوطلب از میان رشته های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته (انتخاب یک رشته در نوبت اول و یک رشته در نوبت دوم آزمون) بوده و کلیه شرکت کنندگان در آزمون با کارت ورود به جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده، حضور پیدا خواهند کرد.

این آزمون در شهر قزوین، پنج شنبه ٢٠آبان ماه با حضور ٥٩٢نفر از قرآن آموزان موسسات فرهنگی قرآن و عترت قزوین در هنرستان پاسداران در کلیه رشته های حفظ از ساعت ٨:٣٠صبح و در رشته های مفاهیم، صحیفه سجادیه و تدبر در ساعت ١١صبح برگزار خواهد شد.

همچنین آزمون حوزه امتحانی الوند در شریفیه با حضور ١١نفر در موسسه انتظار قزوین، در حوزه امتحانی تاکستان با حضور ١٠نفر توسط موسسه جامعه القرآن تاکستان، در حوزه بویین زهرا با حضور ١٢نفر توسط موسسه تبیان بویین زهرا و در  حوزه آبیک با حضور ١٢نفر توسط موسسه جامعه القرآن آبیک برگزار می شود.

٢٢٣نفر از حافظان زیر ١٢سال در کلیه سطوح حفظ، طبق آیین نامه در آزمون کتبی شرکت نکرده و در روز جمعه ٢١آبان ماه از آنان در موسسه بقیة الله الاعظم(عج) واقع در خیابان خیام جنوبی، نرسیده به سه راه شهرداری، کوچه شهید حاجی نصیری، پلاک٩ آزمون شفاهی به عمل خواهد آمد.

به منظور توسعه مفاهیم و معارف قرآن کریم، بنا بر موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رشته مستقلی با محوریت مفاهیم سوره مبارکه صف ویژه کارکنان دستگاه های اجرایی دولت پیش بینی شده که آنها در صورت کسب حد نصاب قبولی، می توانند از مزایای مترتب بر گواهینامه های آموزش عمومی، به مدت ٢٨ساعت در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت بهره مند شوند.

این آزمون ١٩آبان ماه به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد که ٧٨٠نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی در استان قزوین در این آزمون ثبت نام کرده اند.

آزمون کارمندان ویژه آموزش و پرورش استان به جهت استقبال چشمگیر به تاریخ ٢دی ماه موکول و فرهنگیان محترمی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از تاریخ ٢٠آبان ماه لغایت ١٠آذرماه با مراجعه به سایت www.qia.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز