استاندار کرمان خبر داد:

حمایت دولت از تجاری سازی تولیدات شرکت های دانش بنیان

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۱:۵۳:۲۱
کد خبر: ۴۸۰۸۹۲
حمایت دولت از تجاری سازی تولیدات شرکت های دانش بنیان
استاندار کرمان از حمایت دولت از تجاری سازی تولیدات شرکت های دانش بنیان و گفت: 12 موسسه ملی در کرمان پشتوانه طرح های نخبگان هستند و مطالبات بحق نخبگان را پیگیری و حمایت می نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی مستعدین و نخبگان استان کرمان که به منظور بررسی رفع موانع حوزه علم و فناوری در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، افزود: در دولت یازدهم تفاهم نامه تولید بیش از 80 مگاوات برق در حوزه انرژی های نو در استان کرمان منعقد و زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه پایلوت ویژه انرژی های خورشیدی در استان کرمان توسط شرکت توزیع برق شمال استان، یادآورشد: بهترین نقطه برای اجرای این طرح پیش بینی شده است بگونه ای که در آذرماه افتتاح می گردد.

استاندار کرمان از حجم بالای متقاضی انرژی خورشیدی در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: انرژی بادی در استان کرمان مورد غفلت قرار گرفته است بنابراین  با توجه به وزش های بادی که در مناطق جنوبی همچون فهرج و ریگان وجود دارد، آماده هرگونه حمایت و همکاری با سرمایه گذاران متقاضی در این حوزه هستیم.

رزم حسینی از بنیاد نخبگان به عنوان باشگاهی برای حضور نخبگان یاد کرد و افزود: اغلب نخبگان کم لطفی کرده و بدلایلی از استان کرمان مهاجرت می کنند در حالیکه استان کرمان همه تلاش خود در جهت حمایت از نخبگان انجام خواهد داد.

وی با تاکید براینکه نخبگان بزرگترین سرمایه های انسانی استان هستند، گفت: استان کرمان در اوایل دولت تدبیر و امید با یازده شرکت دانش بنیان شرایط نگران کننده ای را سپری کرد اما با اقدامات صورت گرفته امروز بیش از 44 شرکت دانش بنیان در استان کرمان به ثبت رسیده که گواه گسترش این حوزه در آینده ای نزدیک است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان، از حمایت دولت از تجاری سازی تولیدات شرکت های دانش بنیان خبر داد و یادآورشد: در استان کرمان به دنبال تقویت شرکت های دانش بنیان در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی می باشیم.

رزم حسینی با تاکید براینکه عقب ماندگی هایی در سطح کشور در همه حوزه ها وجود دارد که یک شبه جبران نمی شود، خاطرنشان کرد: توسعه با منابع دولتی امکان پذیر نیست، به گونه ای که 300 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که 15 هزار میلیارد تومان این پروژه ها در استان کرمان می باشند.

وی با اشاره به اینکه کارهای اقتصادی می تواند در استان ظرفیت سازی کند، گفت: این پروژه هایی که هم اکنون در شهر کرمان در حال اجراست تنها بخشی از ظرفیتهاست و اگر شرایط بهتری وجود داشت در حوزه اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاران بیشتری را وارد استان کرمان می کردیم.

استاندار کرمان افزود: در منطقه یک اقتصاد مقاومتی استان کرمان شامل (شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج) با بیش از 300 هزار نفر جمعیت، سالانه 209 میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود و این در حالیست که بودجه عمرانی این منطقه 57 میلیارد تومان است.

رزم حسینی یادآورشد: در قالب مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی، سه هزار و 697 میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان کرمان شامل (شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج) منعقد شده که بیش از یکهزار میلیارد تومان آن روی زمین در حال اجرا و 127 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی فرهنگ کار، تلاش، ایثارگری و از خدگذشتگی را، کلید توسعه یافتگی مناطق دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان باید ریسک پذیر باشد و120 هزار رزمنده استان کرمان را الگوی خود قرار دهند که برای دفاع از این آب و خاک با حمایت های خانواده و بدون هیچ چشم داشتی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند.

استاندار کرمان با تاکید براینکه در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی جوانان ما باید به این باور برسند که با مشکلات کارهایشان را راها نکنند و منتظر اعتبارات دولتی نباشند، گفت: 12 موسسه ملی در کرمان پشتوانه طرح های نخبگان هستند و مطالبات بحق نخبگان را پیگیری و حمایت می نمایند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز