مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

راه اندازی خانه گفتگوی سمن ها در قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۳:۲۵:۰۷
کد خبر: ۴۸۰۹۵۳
راه اندازی خانه گفتگوی سمن ها در قزوین
حامد مانی فر از راه اندازی خانه گفتگوی سمن ها با هدف توسعه شهری در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در نشست مشترک با سازمان های مردم نهاد استان با اعلام این خبر گفت: با ایجاد یک پیوند گسترده تر میان دولت و سازمان های مردم نهاد در مورد مباحث احیا، بهسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری می توانیم یک جریان مناسب تری در فرآیند دستیابی به شهرهای با توسعه پایدار ایجاد کنیم.

مانی فر اذعان کرد: برای تحقق این موضوع ضروری است تشکل ها و مجموعه هایی که دارای شناسنامه هستند کار خود را شروع کرده و با ورود به عرصه های مختلف در تصمیم گیری ها مشارکت کنند.

وی بیان کرد: سمن ها از ظرفیت های خوبی برخوردارند و می توانند نقش بسزایی در توسعه شهری ایفا کنند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان افزود: ما باید از کسانی که ارتباط مستقیم با بدنه جامعه دارند کمک گرفته تا بتوانیم قدم های موثری در پیشبرد اهداف تشکل های مردم نهاد داشته باشیم.

مانی فر گفت: امروز نگاه ما فقط به کالبد شهرها و توسعه پایدار شهری، احداث پل و تقاطع غیر همسطح نیست بلکه ایجاد ارتباط موثر و کارآمد میان بافت های مختلف شهری و آرامش و آسایش شهروندان در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز دیگر مرز محلات قابل شناسایی نبوده و ما با یک شهر یکپارچه روبرو هستیم که هویت و شخصیت مشخص و متمایزی نسبت به سایر شهرها ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد: در گذشته برای بهسازی و رفع فرسودگی، کوبیدن و تعریض کوچه و خیابان ها و تخریب آنها کار کارشناسی انجام نشده که این اقدامات غیرکارشناسی نه تنها منجر به بازآفرینی و حل مشکلات نگشته بلکه هویت، تاریخ و خاطرات را از محله ها و شهرها پاک کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز