معاون وزیر:

توسعه ورزش همگانی در اولویت وزارت ورزش وجوانان است

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۶:۰۶:۴۴
کد خبر: ۴۸۰۹۹۹
توسعه ورزش همگانی در اولویت وزارت ورزش وجوانان است
معاون فرهنگی ،آموزشی وپژوهشی وزیر ورزش وجوانان گفت: توسعه ورزش همگانی را جدی گرفته ایم وبرنامه های خوبی برای توسعه آن در کشور تدوین و اجرایی می شود.

به گزارش برنا،عبدالحمید احمدی روز پنجشنبه در اولین همایش ملی ارتقا و توسعه ورزش همگانی افزود: جامعه ایرانی برای رشد، بالندگی ، سلامت ، توانمندی ونشاط چاره ای جز توسعه ورزش همگانی ندارد و بر این اساس اولویت اصلی دولت تدبیر وامید در بحث ورزش نیز توجه اساسی به ورزش همگانی بوده و رییس جمهوری هم بارها برتوسعه آن تاکید داشته است.
احمدی بیان کرد: جمعیت ایران جوان است وبرای قرار گرفتن ایران در جایگاه اول منطقه وتضمین سلامت مردم نیاز است توجه ویژه ای به ورزش همگانی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به ورزش شده است، افزود: یکی از دغدغه های کشور آسیب پذیری سلامت مردم ناشی از بی تحرکی وکم تحرکی می باشد و برای بهبود این وضعیت برنامه های خوبی تدوین شده و دنبال می شود.
وی تشریح کرد: سلامت مردم ایران در چند سال اخیر به خاطر بی تحرکی، کم تحرکی وتغذیه ناسالم به خطر افتاده ، وزن مردم افزایش و در مقابل سن بیماری ها کاهش یافته و نیاز است برای مقابله با این آسیب و خطر، ورزش همگانی جدی گرفته شود.
احمدی گفت: با وجود تلاش دستگاه های مختلف در همگانی کردن ورزش، هنوز آمار قابل قبولی در این حوزه وجود ندارد و مشارکت 20 درصدی مردم ایران در ورزش همگانی نشان از فاصله زیاد با استاندارد جهانی است.
وی افزود: هنوز ورزش همگانی بعنوان یک تکلیف برای مردم ودستگاه های متولی در نظر گرفته نشده وکسی هم در این راستا مورد مواخذه و بازخواست قرار نمی گیرد.
معاون فرهنگی ،آموزشی وپژوهشی وزیر ورزش وجوانا ن همکاری دانشگاه ها ،آموزش وپروش ورسانه ها را در ترویج فرهنگ ورزش همگانی خواستار شد وافزود: صداو سیما بعنوان رسانه پرمخاطب می تواند در ترویج این فرهنگ تلاش کند .
احمدی همچنین از تدوین سیاست های کلی نظام در بخش ورزش وتربیت بدنی خبرداد واضافه کرد: سیاست های کلی در بخش ورزش وتربیت بدنی تدوین شده وپس از ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری اجرایی می گردد.
وی درخصوص تصویب نظام نامه فرهنگی، ورزشی کشور افزود: دریکی از بندهای این نظامنامه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده ، ورزش همگانی به عنوان پایه ورزشی مطرح و نهادهای مسوول موظف به مشارکت و توجه ویژه در توسعه آن شده اند.
همایش یک روزه ملی ارتقا و توسعه ورزش همگانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد و در آن مسوولان و کارشناسان به ارایه مطالب خود در این زمینه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز