سردار یاری:

زائران اربعین از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند

۱۳۹۵/۰۸/۲۱ - ۰۷:۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۸۱۰۵۳
زائران اربعین  از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند
فرمانده انتظامی استان گفت: زائران عزیز سفر خود را به نحوی مدیریت و تنظیم کنند که در مهلت20 روزه تعیین‌شده در روادید بتوانند به کشور بازگردند و مشمول جریمه نشوند.

 به گزارش خبرگزاری برنا- ایلام -سردار  نورعلی یاری اظهار کرد:گذرنامه سندی است که از طرف مأموران صلاحیت‌دار برای مسافرت اتباع ایران به خارج و یا اقامت در خارج و یا مسافرت از خارج به ایران داده می‌شود و صدور آن منوط به ارائه اسنادی است که هویت و تابعیت ایرانی تقاضاکننده را ثابت کند. 

وی افزود: خروج از کشور بدون ارائه گذرنامه و روادید معتبر، ممنوع و مشمول مجازاتی مقرر در قانون ازجمله حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: هر شخصی بخواهد از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران خارج شود بایستی گذرنامه مربوط به خود را همراه داشته و ارائه دهد که این موضوع شامل حال نوزادان که تحت ولایت یا حضانت والدین هستند، نیز می‌شود.

وی بابیان اینکه زائران مشتاق پیاده‌روی اربعین بدون روادید و گذرنامه به سمت مرزها عزیمت نکنند، تصریح کرد: از ورود افراد فاقد مدارک قانونی توسط مأموران به سمت مرزها جلوگیری خواهد شد.

سردار یاری یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در سال 1395 مدت تعیین‌شده در روادید 20 روزه مقررشده است؛ تأکید می‌شود که زائران عزیز سفر خود را به نحوی مدیریت و تنظیم کنند که در مهلت تعیین‌شده بتوانند به کشور بازگردند تا مشمول جریمه نشوند.

وی گفت: زائران عتبات عالیات با توجه به ظرفیت محدود مرزهای کشور و سهولت دررفت و آمد و کاهش بار ترافیکی از وسایل عمومی که توسط قرارگاه اربعین پیش‌بینی‌شده استفاده و در صورت استفاده از خودرو شخصی ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی در طول مسیر حتماً خودروهای خود را در پارکینگ‌هایی که در پایانه مرزی مهران پیش‌بینی‌شده قرار داده و از گذاشتن وسایل و اشیای قیمتی در داخل خودرو پرهیز کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز