دستیابی محققان زاهدانی به دانش بازسازی قطعه ILS هواپیما

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۱:۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۸۱۴۰۴
دستیابی محققان زاهدانی به دانش بازسازی قطعه ILS هواپیما
متخصصان و پژوهشگران واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان موفق به بازسازی و تعمیر قطعه مهم و حساس ILS هواپیما شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رییس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان گفت: قطعه آی ال اس، جز قطعات سامانه های ناوبری هوانوردی است و نقشی مهمی هنگام فرود هواپیما بر روی زمین دارد.

ماهگلی عملکرد اصلی این برد را هنگام نشستن هواپیما در شرایط بد آب و هوایی عنوان کرد و افزود: این قطعه با ترسیم خط پیش فرض مغناطیسی وسط باند و ارائه شیب فرود به خلبان، شرایط را برای یک فرود ایمن فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این قطعه در کشورهای فرانسه و آلمان تولید می شود، گفت: بدلیل تحریم کشورمان در صورت اشکال در این برد امکان تعویض و تعمیر آن توسط این کشورها وجود ندارد و نقشه های ارائه شده همراه این برد نیز بدلیل اشتباهات فراوان قابل استفاده نیست.
رییس واحد الکترونیک فرودگاه بین المللی زاهدان افزود: در حال حاضر این مرکز تنها مکانی است که قادر به بازسازی دوباره برد آی ال اس است و بیش از 50 قطعه از سراسر کشور تاکنون در این مرکز تعمیر و بازسازی شده اند.
ماهگلی هزینه صرف شده برای تعمیر این قطعه را یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: قیمت این برد در بازار بیش از 50 میلیون تومان است که این خودکفایی علاوه بر شکوفایی استعدادها و قابلیتهای محققان استان مانع خروج ارز نیز از کشور می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز