۴۰ درصد صنایع دستی کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۸:۰۹
کد خبر: ۴۸۱۵۲۵
۴۰ درصد صنایع دستی کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان‌جنوبی گفت: ۴۰ درصد صنایع دستی کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین عباس‌زاده امروز(22 آبان) در همایش توانمندسازی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: هنر توبافی هنر شاخص مناطق خراسان‌جنوبی است که  به آن کم‌تر توجه شده که امیدواریم در این راستا تلاش‌هایی انجام شود تا این هنر تا این هنر را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هر ماه بیش از ۱۵هزار حوله از صنایع دستی به آلمان صادر می‌شود، ادامه داد: باید به صنایع دستی در حوزه اقتصاد مقاومتی افتخار کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: بیش از ۴ هزار نفر در صنایع دستی استان فعالیت دارند و بیشتر این قشر را بانوان تشکیل می‌دهند که بخش عمده این فعالیت‌ها را زنان سرپرست خانوار بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همه جای استان پر از آیین‌ها و آداب سنتی است که در نقش پارچه، کاشی، فلز و چوب خود را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصاد مقاومتی دارد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه صنایع دستی خراسان‌جنوبی یک ابزار فرهنگی است، گفت: در این راستا باید شرایطی فراهم شود که این صنایع از بین نرود، زیرا در این حوزه کمتر تلاش شده و کمتر به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان مولد تولید علم می‌تواند در حوزه صنایع دستی کمک کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸۰ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۰ رشته در خراسان جنوبی است.

عباس‌زاده با بیان اینکه سه بازار دائم صنایع دستی در استان فعال است، افزود: این بازارها در شهرستان بیرجند  "باغ اکبریه" بشرویه "خانه فیاض بخش" و فردوس فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه مرکز توسعه دانش آموختگان صنایع دستی نیز فعال خواهد شد، خاطر نشان کرد: ۳۷ نشست تخصصی در زمینه صنایع دستی در استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز